АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Спад на украински и русти туристи
Спад на украински и руски туристи за периода януари - ноември 2014 г. отчете при посещението си в Кърджали министърът на туризма Николина Ангелкова. На украински туристи спадът е с около 56 хил. души или 8,2 процента, а на руски - с около 22 хил. или 3,2 на сто, обясни тя. След въведените облекчения за издаване на туристически визи за Турция обаче, само в зимните ни курорти е отчетен ръст от 30 на сто. Министър Ангелкова допълни, че на база заявен интерес и анализи от предходната година се очаква общ ръст за цялата страна от 10 процента. Към момента се работело и по отношение на визите за Русия, Украйна и Китай, както и на административния режим на консулските ни отдели и неговото уеднаквяване. Министърът каза, че са получени тревожни сигнали от туристи за това, че "се прилагат различни практики от нашите консулски отдели в отделните градове, включително и от изнесените визови центрове". Работело се и и по създаването на Фонд за туристическа инфраструктура и туристически атракции, касаещ изясняването на собствеността на съответните обекти, "за да може да се кандидатства по всички европейски програми, осигуряващи финансиране на сектор "туризъм", допълни министър Ангелкова. В Кърджали тя се срещна с представители на бизнеса и на местната власт в залата на областната администрация. Министър Ангелкова бе придружавана от народния представител Цвета Караянчева.
По-рано министърът обсъди с бизнеса и местната власт ссъстоянието на инфраструктурата в зимните ни курорти и облекчаването на достъпа до тях. Министърът на туризма Николина Ангелкова се срещна с представителите на туристическата индустрия и контролните органи в сектора. Тя подчерта, че сред важните дискутирани въпроси, повдигнати от бранша, са били също и улесняването на визовия режим за туристите от ключови пазари като Турция, Русия и др., за разрешаването на които вече активно се работи, както и в посока уеднаквяване административните процедури в консулските отдели и изнесените визови центрове. Обсъдени бяха и възможностите за осигуряване на повече чартърни полети до страната ни. За решаване на въпросите с туристическата инфраструктура ще помогне създаването на бъдещия фонд за туристическа инфраструктура и туристически атракции, който да финансира проекти за инфраструктура, пречиствателни станции, указателни табели и др., за които няма предвидени средства от други източници. Сред основните цели на министерството е промяна в концепцията за реклама на България като целогодишна дестинация, стана ясно от думите на Ангелкова. Тя съобщи, че позиционирането на страната ни през 2015 г. ще се фокусира върху културно-историческите маршрути, както и върху спецификите на зимния и летния туризъм, чиито различия досега не са били изтъквани. Министърът анонсира, че ще има промяна и във визията на националните щандове, с които страната ни ще се представя на международните туристически изложения, като фокусът ще бъде върху конкретни културно-исторически маршрути, които България може да предложи на туристите.Ангелкова обърна внимание и на идеята за на т.нар. „селебрити турове“, в които известни личности ще посещават страната ни и ще промотират туристическите ни атракции пред света. Тези идеи и възможности ще бъдат обсъдени на предстоящия Национален съвет по туризъм, който е планиран да се проведе след две седмици. На него браншът и всички заинтересовани институции ще обсъдят с представянето на кои конкретни маршрути и атракции да се стартира планът за новото позициониране на България като туристическа дестинация.
Министър Ангелкова изрази задоволство, че зимните ни курорти са пълни и констатираните от контролните органи административни нарушения по категоризацията на обектите са малко.Tweet |
|