EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Спад от 15,5% на туристите от ЕС

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Спад от 15,5% на туристите от ЕС

mail13:00 | 10.10.2014прегледи 1023 коментарикоментари 0


Сериозен спад от 15,5 процента на туристите от ЕС и общ спад в сектора от 5,7 на сто отчетоха за първите осем месеца на годината от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА) на пресконференция в БТА. Според АБТТА има разминаване между резултатите, които официално се представят на обществеността, и реалните данни за сектора. От 70-75 процента преди пет години, европейските туристи сега заемат едва 50 процента от дела на туристите в България, заяви председателят на УС на организацията Байко Байков. По думите му намалението от ключовите европейски пазари - Германия, Великобритания, Скандинавия, е постоянна тенденция през последните години. Това са пазарите, които осигуряват устойчивост на туристическия бизнес у нас, защото са предвидими и изместването на фокуса от тези пазари е изключително тревожно, коментира експертът.
Според данните на АБТТА за първите осем месеца отстъплението на германските туристи в България е 10,4 на сто, на румънските - 17,8 на сто, от Великобритания има спад от 24,4 процента, Дания - 36,8 на сто, Швеция - 36,9 на сто, Холандия - 20,9 процента. При другите пазари от сектора отчитат запазване на броя на туристите от Русия, спад от Украйна с 10 процента, ръст от 29 на сто от израелския пазар, както и ръст от Турция - близо 30 процента. Според АБТТА липсва реална рекламна кампания извън страната. За първите седем месеца на 2014 г. за медийна реклама - вестници, радио и телевизия, са изразходени 49 хил. лв., което според тях е "изключително неглижиране на бизнеса". България не съществува в електронната среда, защото сме заделили 0 лева за реклама в интернет, коментира Байко Байков.

Външната реклама, насочена към крайни клиенти, е 196 000 лева. Всичко това обяснява спада на посещения на туристи, на фона на ръста им в съседните Турция, Гърция и Македония. Байков даде пример с Македония, където се отделят около 70 до 100 000 евро за медийна реклама към крайни клиенти за Балканския пазар. Сред проблемите в държавното управление на туризма от асоциацията откроиха некомпетентност на управленските решения, непрозрачност в диалога с неправителствените организации и безотговорност по отношение на реалното състояние на туристическия бизнес.
 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg