EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Спешни мерки за БДЖ

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Спешни мерки за БДЖ

mail11:15 | 02.09.2022прегледи 957 коментарикоментари 0


Започват спешни мерки за стабилизиране на БДЖ. Това заяви заместник-министърът на транспорта и съобщенията Красимир Папукчийски.

„Данните от проверката на БДЖ показват, че от началото на годината са отменени 5700 бързи и пътнически влакове, или повече от 12 дни на територията на страната те не са се движели. Това са изключително тревожни констатации за изпълнението на услугата по договора на дружеството с държавата за превоз на пътници“, каза зам.-министър Папукчийски. Той допълни, че генерираните закъснения на ежедневна база са между 1000 и 1800 минути. Установенo е и системно допускане на лоша хигиена и поддръжка на подвижния състав.

Зам.-министър Папукчийски съобщи, че седем от общо петнадесетте нови локомотиви Сименс Смартрон са спрени от движение. Предстои и още един да бъде спрян. През януари една седемнадесетгодишна мотриса Сименс Дезиро е нарязана за скрап, въпреки че експлоатационният ѝ живот е между 30 и 35 години. „Това е резултатът от неупражняването на контрол и безхаберното отношение от страна на БДЖ“, посочи Папукчийски.

„Разпоредил съм на ръководството на БДЖ да предприемат незабавни мерки за спешно ремонтиране на локомотиви и вагони, така че графикът за движение на влаковете да бъде покрит на 100%. Установих, че голяма част от помещенията за почивка на служителите не са поддържани и са в много лошо състояние, за което също съм наредил спешни действия, като това трябва да бъде изпълнено до края на септември“, категоричен бе зам.-министър Папукчийски.

Красимир Папукчийски обяви, че „БДЖ-Товарни превози“ също е в лошо състояние. Просрочените и невзетите вземания на дружеството възлизат на 23 млн. лева, а ремонтни дейности на вагони и локомотиви са забавени. „Компанията няма капацитет и не е готова да оперира на интермодалните терминали за товари, като се забелязва и отлив на товародатели“, заяви заместник-министърът.

Красимир Папукчийски изтъкна, че до това състояния на БДЖ се е стигнало поради занижения контрол от страна на ръководството на дружеството върху изпълнението на договорите за ремонт на подвижния състав.

Относно вливането на дружествата в национална компания Красимир Папукчийски отбеляза, че това решение е взето без да бъде изготвен необходимият анализ за ефектите и последиците от това действие. Това се потвърждава и от получен документ от БДЖ, в който се предлага да бъде забавено вливането въпреки заповедта на предишния министър.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg