EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Споразумение за АМ "Люлин" готово до дни, оскъпено с 30%

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Споразумение за АМ "Люлин" готово до дни, оскъпено с 30%

mail13:20 | 17.03.2010прегледи 716 коментарикоментари 0


Споразумение с турския консорциум „Мапа Дженгиз” по отношение на претенциите му, свързани с оскъпяване на строителството на АМ „Люлин”, трябва да бъде постигнато тези дни. Това каза пред журналисти министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, цитиран от агенция Фокус.
Иначе изпускаме срока. Ако от 1 април не се форсира изпълнението, тогава ще броим отзад напред загубите, каза Плевнелиев.
Стремежът е магистралата да бъде съществено завършена към края на годината, а към април 2011 г. да бъде изцяло завършена, за да може към месец май да има Акт 16.
През юни 2012 г. е абсолютно крайният срок, в който трябва да приключим проекта – включително затворен с минал едногодишен гаранционен срок, иначе влизаме в режим на неизпълнение на смисъла на проекта. За да се постигне бързина, турският консорциум ще поеме ангажимент да увеличи и броя на българските подизпълнители.
Претенциите към държавата във връзка със строителството на АМ „Люлин” на турския консорциум са описани изключително подробно. Знаете, че турският консорциум спечели навремето с най-ниската оферта от почти 138 млн. евро. Общата оценка е 210 млн. евро. В момента спорим и оценяваме всеки лев и всеки ден слизаме надолу, каза Плевнелиев.
По думите му намалението, което е постигнато, вече е под 200 млн. евро.
Целта, която сме си поставили е да успеем още да намалим цената, каза той.
Днес преговорите продължават. Експерти от Европейската комисия работят паралелно и днес идват, за да се коментира каква част от тези допълнителни разходи би могла да бъде поета в рамките на правилата, нормите и процедурите на ЕК, съобщи още министърът на регионалното развитие и благоустройството.
При положение, че другият участък е поскъпнал 3 пъти – от пътен възел Драгичево до Долна Диканя, от 32 млн. евро на 96 млн. евро съм готов да преглътна за себе си 30 %, а не 3 пъти, което като гледам статистиката по всичките договори ще бъде един разумен процент. За съжаление оценката на всички експерти, които са въвлечени в проекта е, че е по-висока, каза още министърът.

 



 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg