АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Споразумение за Дунав мост 2 ратифицирано
Депутатите ратифицираха Споразумение между България и Румъния за съвместна търговска структура – оператор на новия мост между градовете Видин и Калафат. Споразумението беше ратифицирано на първо и второ четене с пълно единодушие.
През февруари бе постигнато споразумението между правителствата на България и Румъния за създаване на съвместно търговско дружество – оператор на новия комбиниран (пътен и железопътен) мост между двете страни на река Дунав при градовете Видин и Калафат. Служебният кабинет одобри и проект на споразумение за временно прилагане на договореностите. Споразумението за създаване на съвместно българо-румънско търговско дружество за управление на новия мост ще осигури необходимата правна основа и условия за ефективно управление на международната транспортна инфраструктура и съкращаване на срока за възстановяване на инвестициите. Споразумението предвижда създаване на съвместно акционерно дружество, собственост при равни дялове на българската и на румънската държава, което ще отговаря за експлоатацията и поддръжката на моста и прилежащата му инфраструктура на двата бряга на р. Дунав. Седалището на дружеството ще бъде във Видин с клон в Калафат.
Всички процедури по учредяването и регистрацията му ще бъдат изпълнени в съответствие с българското законодателство. Капиталът на дружеството ще бъде в размер на 300 000 лв., разпределен в 300 акции с номинал 1000 лв. По-голямата част от печалбата на дружеството ще постъпва в България. По този начин се изпълнява договорката, съдържаща се в чл. 9 от Споразумението от 2000 г., че разпределението на средствата, постъпили от събраните такси за преминаване през моста, ще се извършва право пропорционално на вложените от всяка една от двете страни средства за изграждане на моста. Косвеният ефект, който дейността на дружеството би имала върху развитието на транспортния сектор на България, е свързана с възможността за цялостно интегриране на българската транспортна инфраструктура с тази на страните от Западна, Централна и Югозападна Европа, както и с възможността за повишаване на конкурентоспособността на българската икономика. Осигуряването на добро поддържане и управление на моста и генерирането на постоянен трафик по Паневропейски транспортен коридор №4 ще доведе също така до възможност за изравняването в икономическо отношение на Северозападна България с останалите по-развити региони на България.
Tweet |
|