АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Споразумение за жп транспорта под Ламанша
Френските и британските регулаторни власти в сектора на
железопътния транспорт подписаха споразумение за
сътрудничество, чиято цел е да бъдат избегнати
противоречиви решение, както стана през януари, предаде
АФП.
Френският регулатор по железопътните дейност Араф (Araf) и
британската Служба по регулирането на железопътния транспорт
(ORR) подписваха споразумение за сътрудничество, чиято цел е
да се избегне рискът от противоречиви решения, обяви френският
регулатор.
По-конкретно двете организации предвиждат създаването на
постоянна френско-британска служба, която да хармонизира
процедурите за регламент, обясни френският регулатор.
Надзорът по условията на достъп и пътни тарифи за
преминаването по тунела под Ламанша ще трябва да се опрости. В
момента той се упражнява от Междуправителствената комисия.
"Общата работа на двата регулатора е уникален случай на
съвместно икономическо регулиране на железопътна инфраструктура
в Европа", подчерта президентът на френския регулатор Пиер
Кардо.
Според него целта е да се избегне нов случай "МайФериЛинк"
(MyFerryLink). Едноименната френска морска компания бе
информирана през януари от британските власти, че повече не може
да обслужва пристанището в Дувър (югоизточната част на Англия).
Това решение на британски апелативен съд, издадено след
процедура, продължила години наред, потвърди предишно, взето от
Британската служба по конкуренцията на пазарите (CMA), но то пък
противоречи на обявеното през ноември 2012 година постановление
на Френския регулатор по конкуренцията, който е разрешил тази
дейност, припомня АФП.
Tweet |
|