EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Спряна обществена поръчка за е-винетки

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Спряна обществена поръчка за е-винетки

mail10:15 | 30.05.2016прегледи 886 коментарикоментари 0


Спряна е обществена поръчка за електронни винетки, защото процедурата се обжалва. Това заяви пред БНТ шефът на Пътната агенция инж. Лазар Лазаров. По думите му, процедурата се обжалва от неизвестна за нас фирма - Мархинженеринг, която чрез профила, който виждаме в системата за данни, не се занимава и не ѝ е основна дейност изпълнението на електронни системи за управление на пътен трафик. Но така или иначе има такава пусната основно срещу обявяването на процедурата и мотивите за удължаване на срока за подаване на документи и така или иначе КЗК се произнесе и очакваме дали жалбата ѝ в съда или с това ще приключи, добави Лазаров. Подозираме, че това е жалба, която е пусната с цел да облекчи някого при подготвянето на документи или пък да отложи във времето изпълнението на тази система. С пускането на ТОЛ-системата реално се засягат много интереси, но най-вече на тези, които досега пътуваха почти безплатно по българските пътища, особено при преминаването на един граничен пункт от единия до другия край на България. За товарните автомобили това се осъществява за 10 евро - никъде в Европа няма преминаване на такава ниска цена. Дори в Гърция това е цената за преминаване на лек автомобил, да не говорим за европейските страни, където е десетократно по-висока, уточни Лазаров. Според него, с въвеждането на електронната винетка, тя ще има предимството да важи от датата на закупуване до датата на изтичане на съответния срок. Тя ще бъде закупувана по няколко начина - в интернет, в пункт, както и досега, както и по банков път. "Ние сме отворили всички възможни средства, за да може да бъде закупена тази винетка. След това когато се въведе регистрационният номер на автомобила, той влиза в една база данни и от там нататък човека се чувства сигурен за купената винетка. Контролът ще бъде извършван по няколко начина - със стационарните камери и с мобилни екипи, които ще се занимават само със снимане на пътния трафик, т.е. съответния автомобил като мине да се провери дали той има закупен винетен стикер", обясни още Лазар Лазаров.

С новите цени на винетките очакваме да съберем 280-300 млн. лв. приходи, а след въвеждането на тол таксите – между 800 млн. лв. и 1.5 млрд. лв. „Очакваме с приходите само от винетки около 280-300 млн. лв. приходи да съберем, но от тях имаме около 200 000 винетки за социално подпомагане на инвалиди и хора, придружаващи тези лица, които са около 20 млн. лв., така че предполагам тази сума някъде ще спре около 270 млн. лв.”, заяви инж. Лазаров. По думите му обаче минималните средства за поддържане на пътната мрежа годишно е около 600 млн. лв., за да бъде тя с нормални параметри. Във връзка с очакваните приходи след въвеждането на тол таксите за товарни автомобили над 3,5 т инж. Лазаров заяви, че анализаторите посочват една „доста голяма ножица”, която е много оптимистична. „Твърдят, че приходите ще бъдат между 800 млн. лв. и 1,5 млрд. лв. Ние така или иначе на най-ниското ниво от 800 млн. лв. мисля, че за състоянието на пътната ни мрежа ще бъдат добре дошли. Тепърва ще мислим законодателно от тези средства да заделяме пари за ново строителство”, заяви той като припомни, че това е последният период, в който можем да ползваме европейски средства за изграждане на нова инфраструктура.

/БГНЕС, Фокус


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 2044