АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Среща за туристическото лого
Тази седмица ще има среща между изпълнителите на туристическото лого и всички страни, които имат претенции по отношение на художествената и естетическата му стойност. Това съобщи заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов на дискусия, посветена на бранда в рамките на туристическата борса в Интер експо център София. В срещата по темата за логото са поканени за участие всички заинтересовани страни, включително и Българската асоциация по маркетинг, съюзите на художниците и на графичните дизайнери. Маринов каза, че ще се търси доработка на логото, но стъпвайки на проучванията и анализите, които са направени на 11-те туристически пазара - основни за България.
През последните дни излязоха основно негативните мнения за видимата страна на логото, но има и достатъчно на брой положителни мнения, отбеляза Маринов. Той препоръча да се отдели художествено-естетическата страна от маркетинга. Важно е бранд стратегията да работи и тя е направена основно да се харесва навън, каза заместник-министърът. Експертът в туризма и европроектите в този сектор Димитър Семерджиев заяви, че подготвеното от изпълнителите на проекта не е нито лого, нито бранд. Вземете първото лого на българския туризъм - балкантуристкото лого, вижте розата и смисъла му, българският туристически бранд е урочасан да отива към все по-ниско качество, заяви специалистът. Мина времето на логото на "Балкантурист", дойде Лидия Шулева, даде 240 000 лева и се направи тази жълтиня, каза Семерджиев, визирайки предишното лого - жълтата роза. Според експерта никъде по света няма практика да се правят на основното лого няколко подлога, отразяващи различните видове туризъм в страната, при това десет, какъвто е българският случай. Вижте турското лого - толкова е красиво, не можеш да откъснеш очи, продължи Семерджиев и допълни, че турски специалисти преди 30 години са идвали да се учат от нас.
От министерството на икономиката отбелязаха, че обикновено има разминаване между това, което специалистите и хората харесват. Важно е логото да е част от системата за бранда и да работи, и брандът да е достатъчно ясен и разграничим, каза Анелия Генова директор на дирекция "Маркетинг, реклама и информация в туризма" в икономическото министерство. Логото не е магическата пръчка, която да ви направи по-конкурентоспособни, обърна се Генова към бизнеса. Заместник-министър Маринов напомни, че проектът за национална бранд-стратегия, продуктови брандове и пилотен бранд е част от средносрочната рамкова инвестиционна програма на бившата Държавна агенция по туризъм и Министерството на регионалното развитие и благоустройството, в която има общо 14 проекта и това е един от тях. Имаше обществена поръчка с прогнозна стойност 2,6 млн. лева, изпълнителят печели проекта с цена около 1,370 млн. лева, напомни Маринов. Той обясни необходимостта от смяната на логото заради това, че вече се въвежда интегриран бранд мениджмънт на дестинация България. Той напомни, че предишното лого /жълтата роза/ също е било сравнявано с различни неща и е било критикувано, но след шест - седем години станало по-разпознаваемо. Предишното лого беше една картинка и зад него нямаше бранд-стратегия, отбеляза Маринов. От варненската Асоциация на хотелиерите и ресторантьорите отбелязаха, че логото е трябвало да се предложи за всенародно обсъждане. Според представител на Съвета по туризъм в Пловдив логото е продукт на бранд България и то трябва да се оценява от специалисти. Иво Маринов напомни, че по темата е имало 11 срещи в страната. Проблемът на България е, че има толкова неща, които да представи, и е трудно всичко да се сложи в един графичен знак, смята заместник-министърът.
Tweet |
|