АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Стабилен ръст в пазаруването онлайн
В София се проведе конференция, посветена на бъдещето на ритейла. Специалисти от водещи международни и български компании направиха професионален обзор на тенденциите в сектора и представиха последните технологии, внедрени в порталите за онлайн пазаруване.
Изнесените за България данни показват стабилен ръст в пазаруването онлайн. Процентът в сравнение с предишните години е по-малък, но в близко бъдеще се очаква раздвижване в онлайн търговията с плодове и зеленчуци, тъй като Източна Европа изостава в този сегмент. В Китай, например, онлайн пазаруването е ежедневие - една от водещите компании на пазара разполага с 1000 виртуални магазина, докато една от най-големите конвенционални вериги супермаркети само с 240. Прогнозите на Марек Кемпка от Нилсен предвиждат, че в следващите години физическото пазаруване в магазин ще бъде само социален елемент от ежедневието ни.
В Лондон и Берлин електронната търговия е стигнала такова ниво, че ако доставката на храна не пристигне за определения срок от 15 минути, то тя е безплатна за клиента. За сравнение - у нас все още има бизнеси, които не предоставят на клиента дори правото на рекламация.
Същевременно в световен мащаб потребителите стават все по-взискателни към продуктите и към времето, което прекарват онлайн. Изследване на независимия консултант на онлайн бизнеси Ребека Лийб показва, че 85% от хората в САЩ и в Западна Европа никога не са кликвали на банер в интернет, а 77% твърдо отказват да се ангажират с реклами в онлайн пространството.
Потребителите стават все по-пристрастени към смартфоните си и ги проверяват средно по 150 пъти на ден, а времето, което прекарват в интернет, е 3 часа. Видеото като рекламен формат става все по-ефективно. Данните на Google, предоставени от акаунт мениджъра за България Алекс Божинов, показват, че 7 от 10 човека у нас гледат видео на смартфона си всяка седмица. Най-общо казано, вече използваме телефона си за всичко - от пазаруване, през консултиране, до помощ в текущи задачи.
Затова и очакванията са големи. Отново според Google 40% от потребителите напускат онлайн платформата, ако зареждането на сайта отнеме повече от 3 секунди, а 47% очакват страницата да се зареди за 2 секунди. 67% излизат от платформата, ако процесът на поръчка изисква много действия. Потребителите взимат бързо решения и затова е важно и търговецът да бъде бърз.
Това нетърпение, заедно с манията по здравословния начин на живот, ще бъдат определящи за онлайн продажбите през следващите няколко години.
Tweet |
|