АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Стари коли на ниски цени
Милко Христов
Финансовата криза сваля цените на автомобилите втора употреба до реалните им стойности, коментираха за БТА автотърговци.
Преди икономическата криза за кола, внесена от чужбина, се печелеше по около 2 000 евро, а в момента не повече от 500 евро, оплакват се търговците.
Сега основно се внасят коли по поръчка. На евентуалния купувач се предлагат няколко оферти по интернет, той си избира, дава парите и до една седмица автомобилът му е докаран. След това за регистрация в КАТ и за български номера се заплащат
около 100 лева.
Новият собственик трябва да приготви и 200 лева за задължителната застраховка "Гражданска отговорност", която зависи от кубатурата на автомобила. Почти толкова ще се бръкне купувачът и за екотакса, без която не може да се регистрира автомобила в КАТ. Колкото е по-стара колата, толкова по-голяма екотакса събира държавата. За най-възрастните возила - над 10 години, се плащат 200 лева. За коли между 6 и 10 години таксата е 160 лева, а за автомобили под 5 години - 130 лева.
Екотаксата за автомобила се начислява само при първа регистрация на колата, след като е внесен в страната.
В момента автоборсите са задръстени със стари коли, установи репортерска проверка на БТА. Цените ще продължат да падат, защото предлаганите автомобили са с пъти повече от купувачите, коментира търговец, който внася коли от Германия. Продавачите вече предлагат първоначално да се заплати само част от исканата сума за автомобила, както и плащане на отделни вноски, след сключване на договор с нотариална заверка. Хората нямат пари и затова им правим всякакви отстъпки, само и само да купят автомобил, обясни друг търговец от автоборсата в столичния квартал "Горубляне". Той продава лъскави возила от Италия, като първоначално иска да му се заплатят кеш две трети от цената.
На автопазара у нас най-много се предпочитат стари автомобили, внесени от Германия, тъй като те са по-запазени и са поддържани в автосервизи. Основно обаче се карат коли, втора употреба, от Италия. Те се предлагат с около 200-300 евро по-евтино от тези, внесени от Германия. На пазара се продават автомобили от цяла Европа, включително и от Англия, повечето от които са с десен волан и вървят малко по-евтино.
Цените на возилата ще продължат да падат, докато стигнат реалните си стойности, прогнозираха за БТА търговци от автоборсата в "Горубляне". Те ще се смъкват плавно и докато не се преодолее финансовата криза.
Желаещите да карат старо "БМВ" на около 10 години могат да си го закупят между 3 200 до 6 500 лева в зависимост от състоянието на колата. За по-нова трябва да добавят още 2-3 бона.
Най-търсените в момента автомобили са "Фолксваген Голф", "Опел Астра", "Форд Фокус", "Пежо 307" и "Рено Меган". "Опел Астра" между 13 и 18 години може да се купи за около 1 000 - 1 500 лева. Произведените през 2000 - 2002 година се търгуват за
около 4 000 - 5 000 лева. Френският автомобил "Пежо" на 10 години също може да се
намери за около 1 300 - 2 000 лева. По толкова вървят и колите "Форд". На същата цена могат да се купят и стари японски автомобили. Изключително голямо е предлагането и на джипове. Японски на около 10 години се продават от 6 до 10 бона. Най-евтина е марката "Нива", която може да се купи от 4 до 6 хиляди лева в зависимост от годините на джипа.
На автоборсите и в автокъщите има автомобили и джипове, които могат да задоволят всякакви купувачи. Има както и за хора с малко пари, така и за по-заможни, но не чак до толкова, за да си закупят нов автомобил.
Tweet |
|
iskam stara kola