АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Старите винетки изтичат + коментар
На 31 януари 2016 г. - неделя, изтича валидността на годишните винетки за 2015 г. Шофьорите, които не са закупили стикер за тази година, могат да го направят от дистрибуторската мрежа - бензиностанции, пощи, големи търговски вериги, областните пътни управления, гранично контролно-пропускателните пунктове и др.
Цената на годишната винетка за леки автомобили е 97 лв., месечната – 30 лв., а седмичната - 15 лв.
На дирекциите „Социално подпомогане“ досега са предоставени безплатни стикери за т. г. за близо 15 млн. лв.
Коментар
Цената на винетката догодина няма да стане 150 лв., но съм „за” повишаването на цените на винетните стикери, защото пътната ни мрежа се нуждае от ремонти, коментира в предаването „Здравей, България” по НТВ председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ) инж. Лазар Лазаров. На въпрос дали ще направи винетният стикер 150 лв. от догодина, инж. Лазаров отговори: „Това беше реалната цена според анализа, който се направи. Че няма да стане от следващата година, със сигурност няма да стане. Не се кълна, но съм за повишаване на цените на винетните стикери, защото пътната ни мрежа се нуждае от ремонти”, каза той. Инж. Лазаров даде пример с ремонта на старите участъци по магистрала „Тракия”. „Ако правителството не беше дало тези 100 млн. лв. допълнително, тези 90 км и най-вече виадуктите на „Тракия” нямаше как да бъдат ремонтирани. Тези пари идват от бюджета, а той е от нашите данъци. Никой не си представя, че парите за пътища падат от небето. Те идват от парите на всички нас”, заяви той. По думите му, дори и с винетните стикери и като се мине на по-справедливото таксуване ще плащат тези, които ползват пътя. Инж. Лазаров обясни, че анализът на ценообразуването на винетките е много сложен. „Държавната пътна мрежа е 20 000 км. Ремонтните дейности трябва да се извършват на 10 години, което означава преасвалтиране на пътя. Междувременно има текущ ремонт. Това означава, че на всяка година, ние трябва да праивм ремонт на 2000 км. най-ниската цена, която сме постигнали е около 360 000 лева на км. Всяка година трябва да даваме 720 млн.лв., а бюджетът на АПИ е 200 млн. лв.”, обясни той.
Tweet |
|