EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Старт на жп коридор № 7 "Ориент"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Старт на жп коридор № 7 "Ориент"

mail07:15 | 11.11.2013прегледи 2505 коментарикоментари 1


Преди 24 часа бе пуснат в действие Товарен железопътен коридор No 7 в определения срок съгласно Регламент (ЕС) № 913/2010 на Европейския парламент и на Съвета.
ЕС определи девет международни товарни железопътни коридори, т. нар. „RFC коридори” в железопътната мрежа на ЕС, шест от които следва да бъдат основани до 10 ноември 2013 г.
Маршрутът на Товарен железопътен коридор 7 минава по оста Прага-Виена/Братислава-Будапеща–Букурещ-Констанца–Видин-София-Солун-Атина.
Седем европейски държави: Чешка република, Словакия, Австрия, Унгария, Румъния, България и Гърция, с техните 8 инфраструктурни мениджъри и 1 орган за разпределяне на капацитета, основаха коридор, който свързва Централна и Югоизточна Европа и служи за връзка към Азия чрез пристанищата на Черно и Егейско море, като предлага добра, надеждна услуга на базата на хармонизирани технически и процедурни условия.
Като първа стъпка при откриването на коридора, в 12.00 часа на 8-ми ноември OSS мениджърът на коридора предостави на железопътното предприятие Prvá Slovenská Zelezničná първото каталожно трасе между Прага и Куртичи.
През 2008 г. Комисията на Европейския съюз предложи да бъдат създадени международни товарни железопътни коридори, формиращи европейска железопътна мрежа за конкурентноспособни товарни превози, по които товарните влакове да се движат при добри условия и да преминават лесно и без административни пречки от една национална мрежа към друга. В рамките на даден товарен коридор следва да се осигурява добра координация между участващите страни членки и инфраструктурни мениджъри, както и да се дава предимство на т.нар. „коридорни влакове”, като се гарантира съгласуваността и непрекъснатостта на инфраструктурните капацитети, налични по целия коридор. Инфраструктурните мениджъри на товарните коридори съвместно ще определят и организират международни каталожни трасета за товарни влакове, като ще осигуряват гладко транзитно преминаване по коридора, адекватни времепътувания и честоти, ще премахват тесните места по протежение на коридора.
С оглед изпълнението на изискванията и очакванията, описани в регламента, участващите железопътни компании в RFC-7, ръководени от Унгарските железници (MÁV), реализираха редица мерки, за да стартират коридора в определените за това срокове. Благодарение на съвместната работа през последните 2 години, на 8 ноември 2013 г. на международното товарно предприятие Prvá Slovenská Zelezničná беше предоставено първото каталожно трасе между Чешката република и Румъния, от Прага до Куртичи, посредством специален софтуер (PCS), представен на място. С тази стъпка коридорът започна действителната си работа.
Официалната церемония по откриването на RFC-7 събра голям брой важни участници, които играха значима роля при структурирането и реализацията на Коридора: представители на Министерството на националното развитие на Унгария, представители на съответните министерства на партньорите, представители от Националните регулаторни органи, членове на Управителния съвет и на Изпълнителния съвет на RFC-7, представители от Чешка република (SZDC), Словакия (ZSR), Австрия (ÖBB-Infrastruktur), Унгария (GYSEV, MÁV, VPE), Румъния (CFR), България (НКЖИ), Гърция (OSE), както и представители от големи европейски товарни железопътни предприятия и терминали от региона.

 


 
Коментари
 
Варненка - 12-11-2013 г. 09:50:09

Забелязвате ли, как този ЖП коридор "елегантно" заобикаля пристанищата във Варна и Бургас? С това още веднъж ЕС потвърждава, че България е само транзитна зона - няма да хванем нищо от интемодалния транзит на товари - точките за внос/износ на ЕС ще са Констанца, Солун и Атина...жалко за товарните пристанища в БГ - можеше да дръпнат доста...нашата държава още веднъж проспа шанса си да осигури по-адекватна позиция на родния бизнес... :-(

 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg