EUR 1.9558
USD 1.7937
CHF 2.0785
GBP 2.3266
CNY 2.5281
you tube
mobile version

Старт на обхода на Габрово

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Старт на обхода на Габрово

mail09:45 | 16.05.2013прегледи 594 коментарикоментари 0


Днес ще бъде направена първата копка на обходния път на гр. Габрово. Проектът „Път III-5004 „Обход на гр. Габрово“ от км 0+000 до км 31+000, участък от км 0+000 до км 20+124.5 и етапна връзка от км 0+000 до км 3+130“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г.
Изпълнител на обходния път на Габрово е Консорциум ПСВТ, в който участват: „Хидрострой“ АД, „Пътни строежи – Велико Търново“ АД, „Пътинженерингстрой – Т“ ЕАД. Договорът за строителство е за 92 940 000 лв. с ДДС. Строителният надзор ще осъществи ДЗЗД "Обединени консултанти" с партньори: "Трансконсулт БГ" ООД, "Рубикон Инженеринг" ООД и "Трафик Холдинг" ЕООД. Стойността на договора е 1 096 032 лв. с ДДС. Срокът за изпълнение е 540 календарни дни.

Проектът „Обход на град Габрово” ще се изпълнява в две фази:

Фаза 1, стартираща сега, включва строителството на участък от 23,254 км – от км 0+000 до км 20+124,5, етапна връзка на обхода със съществуващия път І-5 (3,130 км), както и изработването на разширен идеен проект за тунел под вр. Шипка - 3,22 км.

Фаза 2, която предвижда и изграждането на тунел под връх Шипка (3,22 км), ще се осъществена в периода 2014-2020 г. Общата дължина на участъка е 10,549 км. Индикативната стойност на фаза 2 е 150 млн. евро.

Обходният път на гр. Габрово е част от Трансевропейски транспортен коридор ІХ Букурещ - Русе - Димитровград - Александруполис и е възлова точка при движението в посока Север – Юг. Чрез него се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България.

Основните транспортни направления, които ще обслужва обектът са: Русе – Велико Търново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа) и Оряхово – Севлиево – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа).

С изграждането на тунел под Шипка ще се осигури най-доброто трасе, пресичащо Стара планина. Ще се улеснят транспортните връзки между областите в Централна Северна България – Ловеч, Русе, Плевен, Велико Търново, Габрово, и тези от Централна Южна България – Пловдив, Стара Загора, Хасково, Кърджали и Смолян.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg