EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Старт на „Уикенд Северозапада”

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Старт на „Уикенд Северозапада”

mail18:00 | 16.05.2013прегледи 1341 коментарикоментари 0


Община Монтана, съвместно с общините Чипровци, Чупрене и Ружинци, организира пресконференция, на която беше обявен старта на реализацията на дейностите по проект „Уикенд Северозапада“ и бяха представени първите продукти, създадени в рамките на проекта.
Представители на четирите общини, партньори по проекта – Монтана, Чипровци, Чупрене и Ружинци, разкриха пред представители на медиите, проектни версии на първите разработени елементи на бранда „Уикенд Северозапада“ – лого и слоган. За първи път бяха представени и разработените в рамките на проекта туристически пакети, промотиращи трите основни под-продукта на дестинацията – културен, еко и селски туризъм.

Представители на Общината и на компанията, разработила визията на новото лого на региона, коментираха избора на стилистика и символи, като подчертаха, че при разработването на визуалната идентичност на бранда „Уикенд Северозапада“ са съчетани универсални лесно разпознаваеми символи, както и уникални за региона мотиви, представящи специфичните му туристически възможности.
Проекто-дизайнът на логото съчетава три стилизирани форми, представящи основните туристически продукти на „Уикенд Северозапада“ – селски туризъм (с мотив от от чипровския килим – най-разпознаваемият местен артефакт); еко туризъм (с красива природна гледка) и културен туризъм (с часовниковата кула в Чупрене, намекваща за културните и архитектур-ни забележителности).
„Поотделно, всяка една визия представя най-атрактивните туристически продукти на региона, но заедно те обединяват богатството и разнообразието на един уикенд в Северозапада. Логото позиционира региона с неговата идентичност, но същевременно провокира туристите да потърсят разнообразни преживявания“, коментираха създателите на визията. zoom_sss
Логото бе представено в комбинация със слогана „Пъстроцветно изживяване“, който затвърждава позиционирането на бранда като дестинация с разнообразни възможности за туризъм.
Пресконференцията продължи с представяне на работни версии на туристически пакети, подчинени на трите приоритетни теми – културен, еко и селски туризъм. Изборът на атракции, обекти и дейности в пакетите е съобразен с критериите и изискванията на потенциалния турист и консуматор на туристически услуги в региона, а именно градския човек, търсещ разнообразие, нови хоризонти и неповторимо докосване до традициите и природата.
Всички разработени до този момент продукти на проект „Уикенд Северозапада“ станаха обект на публична дискусия в рамките на откриващата прес конференция. Представители на Общината подчертаха, че изборът на визуална идентичност на региона е важно решение, което касае цялата местна общност, и затова основните елементи на бранда са подложени на тестване, на базата на което ще бъдат редактирани и/или подобрени, в зависимост от обратната връзка, предоставена от участниците в прес конференцията.

За проекта

Проект „Уикенд Северозапада“ се осъществява от Община Монтана, в партньорство с общините Чипровци, Чупрене и Ружинци. Проектът се реализира с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Регионално развитие” 2007-2013 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Общата стойност на проекта е 481 400 лв., а продължителността – 24 месеца.
Основните цели на „Уикенд Северозапада” са да направи възможно разработването на интегриран регионален туристически продукт, да подкрепи създаването на туристически пакети и тяхното позициониране, като им осигури солидни рекламни кампании на националния и международния пазар. С това ще се увеличи интереса към туристическите ресурси на територията на общините Монтана – Чипровци – Чупрене – Ружинци. Заложените за изпълнение дейности по проекта ще допринесат за диверсификация на туристическия продукт, повишаване атрактивността на района, увеличаване на приходите от туризъм в местната икономика и като краен по-дългосрочен резултат - устойчиво и балансирано развитие на региона.
Популяризирането на общините Монтана, Чипровци, Чупрене и Ружинци като туристически дестинации ще се осъществява посредством цялостна интегрирана маркетингова кампания, състояща се от реклами в печатни медии, радио, телевизия и интернет, публикации в пресата и интернет страници, разпространение на информационни материали. Кампанията ще бъде ориентирана към подчертаване на културно-историческото наследство в региона, красивата природа, възможностите за алтернативни форми на туризъм (еко, селски, пещерен, фестивален), различните видове развлечения и екстремните спортове.
С осъществяването на проекта, се очаква да бъдат привлечени както чуждестранни туристи от Румъния, Великобритания, Германия, така и такива от България, за които близостта на дестинацията е предпоставка за практикуване на уикенд туризъм. Проектът цели и привличане на сръбски туристи към страната ни, с оглед териториалната близост и общото културно минало.
Повече новини и допълнителна информация за проекта и за неговото осъществяване, можете да намерите на интернет страницата на община Монтана: www.montana.bg, а скоро - и на специално разработената за проекта подстраница: www.montana.bg/weekend_northwest
 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg