EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Стартъпи от ЮИЕ се оплакват от лош имидж

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Стартъпи от ЮИЕ се оплакват от лош имидж

mail07:30 | 31.10.2024прегледи 393 коментарикоментари 0


Стартъпите от Югоизточна Европа понякога срещат предизвикателства свързани с лоша репутация на региона. Това посочиха предприемачи по време на форум на Алианса на научните и технологични паркове в Югоизточна Европа (SEE Science & Technology Parks Alliance), които се провежда в столичния София Тех Парк.

"Идвайки от България срещаме голям проблем с имиджа”, каза Любомир Янчев, основател и изпълнителен директор на "МакКлаймът" (Mclimate). По думите му, компанията понякога среща проблем с възприемането на качеството на нейните продукти, тъй като е от България.

Можехме да бъдем по-успешни от гледна точка на продажбите, ако бяхме германска компания, каза той, добавяйки, че дори когато големите чуждестранни компании са впечатлени от качеството на продукта, сякаш остават с едно на ум. Янчев посочи обаче, че иска да работи от България и смята за успех, това че парите, които печели от чуждестранния пазар, се вливат у нас.

Като предимства на региона като стартъп дестинация Янчев посочи наличието на качествени таланти, добрата история, когато става дума за дисциплини като математика и инженерство.

По думите на Орлин Радев, изпълнителен директор на "Ампеко" (Ampeco), първоначално компанията му е срещала известна съпротива от европейския пазар. Наличието на добра история по отношение на инженерството обаче също е била едно от предимството, което е помогнало за пробиване на тази бариера.

Според Михай Чепой, основател и изпълнителен директор на "Джобфул" (Jobful), това че понякога стартъпите от региона на Югоизточна Европа са приемани с ниски очаквания всъщност е предимство.

"Обичам нашата лоша репутация в Югоизточна Европа, тъй като харесвам, че очакванията са ниски", каза той. По думите му, понякога, ако не се комуникира с подходящ човек, това може да блокира сделката, но когато клиентите дойдат с ниски очаквания "уау ефектът" е по-голям.

Форумът е първата инициатива на Алианса на научните и технологични паркове в Югоизточна Европа (SEE Science & Technology Parks Alliance). Регионалната организация беше създадена през юни 2024 г. и в нея участват: София Тех Парк, Технологичен парк - Габрово, JOIST Innovation Park (Гърция), Thessaloniki Innovation And Technology Center (Гърция), Magurele Science Park (Румъния), Technology park Novi Sad (Сърбия), Science Technology Park Nis (Сърбия), Ostim Teknopark (Турция), Antalya OIZ Technopark (Турция), Bursa Technopark (Турция), BUDOTEK Teknopark (Турция) и Namık Kemal University Technology Development Zone (Турция). 

South East European Innovators Challenge се провежда с подкрепата на Министерство на иновациите и растежа на България и Столична община. БТА е медиен партньор на събитието. 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 2039