АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Стоки за 32 млн.лв. изнесоха български производители
През 2020 г. български производители са реализирали износ в размер на над 32 млн. лева, благодарение на устойчивото си и дългогодишно партньорство с Лидл България. Този оборот е постигнат в периода от януари до септември 2020 г., на базата на износа на общо 144 артикула в 23 държави в Европа.
През тази година, сумата от износа на българските партньори на Lidl бележи ръст от 12% спрямо същия период на миналата година. Расте и броят на изнесените артикули – от 111 за първите девет месеца на 2019 г. на 144 за същия период на 2020 г., което е ясен показател за все по-големия интерес на европейския пазар към качествените български продукти.
„Нашата подкрепа към българските производители е устойчива и дългосрочна – работим заедно вече 10 години, а за последните 8 ежегодно осигуряваме достъп на нашите български партньори до европейските пазари. Вярваме, че тази възможност е още по-значима за тях предвид тежката ситуация и кризата, в която се намираме. Позитивният ръст на износа, който нашите български партньори отбелязват, дори и в тази трудна година, е свидетелство за ползите и ефективността на съвместната ни работа“, заяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.
Износ на продукти от български производители в европейската търговска мрежа на Lidl: сравнение 2019-2020 г.
Сред новите български продукти, които тази година за първи път реализират износ чрез веригата, е премиално говеждо месо Black Angus и аржентинско пасищно – бургери и стекове. Само за два месеца доставчикът на премиалното месо „Тандем Попово“ – един от дългогодишните партньори на веригата, успява да изнесе продукция за над 380 хиляди лева в три европейски държави – Словакия, Унгария и Гърция.
Tweet |
|