АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Стратегия „чисти”горива на ЕС
Европейската комисия представи днес амбициозен пакет от мерки, чиято цел е да се гарантира изграждането на станции за алтернативни горива в цяла Европа с общи стандарти за тяхното
проектиране и използване. Това съобщи пресслужбата на ЕК. Досега политическите инициативи бяха насочени най-вече към самите горива и превозни средства, без да се отчита
разпространението на горивата. Усилията за предоставяне на стимули бяха несъгласувани и недостатъчни. Масовото навлизане на "чистите" горива е възпрепятствано основно от три фактора: високите разходи за този тип превозни средства, ниската степен на приемане от страна на потребителите и липсата на станции за зареждане с електроенергия и гориво.
Образува се порочен кръг - не се изграждат станции за зареждане, тъй като няма достатъчно превозни средства; превозните средства от този тип не се продават на конкурентни цени, тъй като няма достатъчно търсене, а потребителите не купуват такива превозни средства, тъй като те са скъпи и няма достатъчно станции за зареждане. Поради тази причина Комисията предлага пакет от обвързващи цели за държавите членки за постигане на минимално равнище на изградена инфраструктура за "чисти" горива, като електроенергия, водород и природен газ, както и общи за целия ЕС стандарти за необходимото оборудване. "Разработването на иновативни и алтернативни горива е очевидна възможност за по-ефективно използване на ресурсите от европейската икономика, за намаляване на прекалено силната ни зависимост от нефта и за развитието на транспортен сектор, който е в състояние да отговори на изискванията на 21-ви век. Общо Китай и САЩ планират до 2020 г. по техните пътища да се движат над 6 млн. електрически превозни средства. Това дава на Европа изключителната възможност да си осигури силна позиция на един бързоразвиващ се световен пазар", каза еврокомисарят по транспорта и заместник-председател на ЕК Сийм Калас. Пакетът от мерки за "чиста" енергия за транспорта включва съобщение за европейската стратегия за алтернативни горива, директива, която се съсредоточава върху инфраструктурата и стандартите, и съпровождащ документ, в който се описва план за действие за използването на втечнен природен газ (ВПГ) в корабоплаването.
Държавите членки ще могат да въведат промените без да е необходимо използването на държавни разходи, като изменят местните нормативни разпоредби за насърчаване на инвестициите на частния сектор и на промени в неговото поведение. Подкрепа от ЕС вече може да бъде предоставена от средствата за трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T), Кохезионния фонд и структурните фондове.
Tweet |
|