АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Стратегията за БДЖ – до средата на месеца
Стратегията на МТИТС за оздравяване на националния жп превозвач ще бъде готова до средата не този месец, според думи на министър Ивайло Московски. Стратегията се изготвя на базата на баланс между съкращаване на разходи и извършване на необходимите инвестиции в дружеството, допълва Московски. Най-вероятно стратегията ще обхване 10-годишен период. В нея ще бъдат предложени инвестиционни мерки за закупуване на нови влакове, подобряване на жп инфраструктурата и повишаване на сигурността на предлагана услуга.
Няколко данни за пътническия жп транспорт в България, като данните са от НСИ, сайта на БДЖ и Министерство на финансите – бюджетна статистика.
1. Около 5% от превозените пътници със сухопътен транспорт са ползвали „БДЖ Пътнически превози". Средно за последните 4 години това прави по около 26 млн. пътници за БДЖ годишно и над 500 млн. превозени хора от автобусен транспорт годишно.
2. Данъкоплатците плащат над 190 млн.лв. годишно директно за работата на „БДЖ Пътнически превози", независимо дали го ползват или не.
Конкретно, за 2013 г. субсидията от бюджета (за обществената услуга и капиталови инвестиции) е в размер на 175 млн.лв., за 2014 г. беше предвидена да е 189 млн. лв., а за 2015 г. беше планирана да е 140 млн. лв., но вече има решение за увеличението и до 180 млн. лв.
1. Средната цена на човек от населението, за да работи „БДЖ Пътнически превози" е 38,5 лв. годишно за 2013 г., 38,3 лв. за 2014 г. и 40,5 лв. за 2015 г.
2. Около 70% от приходите на „БДЖ Пътнически превози" са формират от бюджетната субсидия и само около 30% са от превоз на пътници и продажба на активи.
3. Заетите в „БДЖ Пътнически превози" са средно около 6,000 души, като не се наблюдава промяна в последните години.
Tweet |
|