EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Строи ли се по пътя Видин-Монтана, обхода на Бургас?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Строи ли се по пътя Видин-Монтана, обхода на Бургас?

mail09:25 | 06.05.2022прегледи 1377 коментарикоментари 0


Сериозни критики от ГЕРБ бяха изказани по повод работата по различни пътни проекти, които според бившите управляващи „са в пълен застой и разруха“? Какви разяснения даде в социалните мрежи регионалният министър Караджов?

Пътят Видин-Монтана

Цялото трасе е с обща дължина 95 км, като за първите три участъка с дължина 55 км има разрешения за строеж и на тях е открита строителна площадка. Предизборно, в края на 2019 г., е направена „първа копка“ с традиционното рязане на лентичка в първия участък до Макреш, веднага след което е издаден Акт 10 за спиране на строителството. Реалната работа в първите три участъка е започнала едва през февруари – май 2021 г.

В участъка Видин – Макреш все още предстои издаване на разрешения за строеж за прилежащи инженерни мрежи (ток и вода), което налага временно спиране на основната работа по трасето. Напредъкът на строежа е само 5%, защото строителството изчаква препроектирането и промяната на нивелета в първите 6 км от територията на град Видин. Такъв е законът – в урбанизираните територии само общините се произнасят по въпроси на своите устройствени планове. Ето защо, по искане на община Видин, изчакваме нов проект и нова нивелета на пътя. Срокът за завършване на този участък е 2024 г. и той ще бъде спазен.

Участъкът Макреш – Бела е готов на около 54%. Парадоксалното е, че точно този участък бе посочен като крещящ пример за застой. Всъщност, той е с най-голям напредък в изпълнението и в момента изпреварва значително планираните дейности. Той ще бъде завършен година предсрочно – през ноември 2022г. вместо както е в договора - ноември 2023 г.! И каква ирония на съдбата – да избереш да си направиш селфи точно в този участък и да говориш за застой, вместо да похвалиш АПИ и изпълнителите за успеха.

Участъкът Бела – Ружинци е готов на около 8%, като срокът за завършването му е в края на 2023г. И той ще бъде спазен. Затова не може да се говори за забавяне!

В следващите 3 участъка – от Ружинци до Монтана – все още няма издадено разрешение за строеж, поради продължителни съдебни дела срещу подробния устройствен план за пътя и последващите отчуждителни процедури. Очакваме разрешенията за строеж да бъдат издадени в края на 2022 г. или началото на 2023 г. Всичко това е отдавна известно и няма никаква изненада.

Строителството в тези три участъка от общо 40 км ще може да започне с откриване на строителните площадки в началото на 2023 г. Сроковете за строителство съгласно сключените договори са до втората половина на 2025 г. Така че е абсолютна лъжа, че „ако управляваше ГЕРБ, трасето Видин-Монтана-Враца щеше да се строи с максимални темпове и шофьорите вече да карат по магистрала.“

 

Обходът на Бургас

Строителната площадка е открита на 15.12.2020 г. Напредъкът на строежа е около 74%, а срокът за завършване е 15.06.2022 г. Той няма да бъде спазен, защото община Бургас не е предала в АПИ окончателен проект за уличното осветление. МРРБ е издало разрешението за строеж за 20 kV електропровод и то ще влезе в сила до 5 май. Което не попречи на кмета на Бургас да заяви: „Основната причина да спре работата на фирмата-изпълнител е неплащането на средствата, затова няма мобилизация на обекта.“

Нека стане ясно на всички – от страна на АПИ няма неразплатени задължения към изпълнителя на строителството на този обект. Последното плащане от 2,6 млн. лв. е направено на 26.04.2022 г. – само три дни преди въпросното изказване.

Но сега пак АПИ ще спаси положението като въведе организация на движение, която да не позволи задръствания – в едната посока (Бургас – Сарафово) движението ще върви по новото трасе, а в обратната – ще минава през града.

Мостът над река Струма при Симитли

Мостът е построен през 2021 и 2022 година. Изпълнителят, сдружение между фирми на „Грома холд“ и „Хидрострой“, завърши обекта в началото на април, при това дори маркировката и знаците не отговаряха на изискванията за качество и безопасност, та се наложи да си ги оправят в спешен порядък. Едва на 20.04.22 г. бе подписан Акт 15 за обекта и то с изключителното съдействие на АПИ – искането им бе обработено само за една седмица при нормален срок от един месец! Оттогава МРРБ работи ускорено за издаване на Акт 16 на обекта, като нормалният срок за обработка на подобна строителна документация и за свикване на държавна приемателна комисия е два месеца. Готови сме максимално бързо да обработим документите, защото осъзнаваме важността на моста за хората от Симитли и региона.

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg