АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Стройко 2000 - големите остават, малките отпадат
Диана Трасиева
На 34-то специализирано изложение за архитектура, строителство и обзавеждане СТРОЙКО 2000 преобладават фирми, които представят иновации в бранша, които да отговорят на нуждите на потребителите в условията на криза.
Пловдивското акционерното дружество Иновативни технологии за енергийна ефективност се е утвърдило на пазара от 13 години, предлагайки водогрейни котли на ток. Продуктът е конструиран да пести енергия на принципа на електролизата.
Петър Динков съакционер в дружеството казва: „Оборотът ни сега в кризата се увеличи, защото купувачите търсят по-икономични продукти. След кризата очаквам да се запази търсенето” , каза още той. Последната иновация на фирмата е устройство за пестене на електроенергията на уличното осветление. Икономията е в рамките на 25-30% и се предлага на общини и големи компании.
Друга фирма в тази сфера е „Екоконцепт”, която предлага отоплителни системи за индустриални фирми и малки домакинства, работейки с биомаса. Тя е представител на австрийки производител и е на българския пазар от 2 години. Може би това е причината управителят й Цачо Ангелов да твърди, че кризата се усеща значително и отчита близо 50% спад в продажбите в сравнение с тези от старта на представителството у нас.
Мениджърите на фирмите коментират, че броят на участниците в сега провеждащото се СТРОЙКО е значително намалял. Причината е, че по-малките фирми са отпаднали, пазарът се е свил в кризата, цените на стоките са намалени и в бранша са останали само по-големите и утвърдени представители.
Това твърдение подкрепя и Николай Димитров – регионален мениджър на фирма „Рьофикс”, занимаваща се с производство на сухи строителни смеси по австрийски патент, с производствена база и в гр. Септември.
Те присъстват на българския пазар от над 5 години като най-новият им продукт е магнитна мазилка за вътрешни стени, която е устойчива на нараняване. „Продуктът е подходящ за училища, но не всяко училище разполага с необходимите средства” казва Димитров.
Той също говори за ръст на оборота в условията на криза, заради намалената конкуренция и фактът, че строителните предприемачи използват намалените цени на продуктите, за да купуват по-големи количества.
Не липсват и представители на мебелни фирми, които масово се радват на купувачи по време на изложението, заради традиционно правените отстъпки и това, че клиентите им са на практика всички посетители. Така производителите на различни видове обзавеждане и врати за дома и офиса се радват на най-много крайни потребители в рамките на СТРОЙКО 2000.
Tweet |
|