EUR 1.9558
USD 1.7689
CHF 2.0791
GBP 2.3014
CNY 2.4291
you tube
mobile version

Строят се бавно инфраструктурни обекти

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Строят се бавно инфраструктурни обекти

mail11:15 | 11.03.2025прегледи 416 коментарикоментари 0


Сроковете за изграждането на инфраструктурата от идейния проект до началото на строителството трябва да се намалят драстично, смята вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов. 

Трябва да се работи върху нова глава на Закона за устройството на територията (ЗУТ). Аз ще подема инициативата с министъра на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов, която драстично да намали срокове, каза той по време на кръгла маса на тема "Западната дъга на Софийския околовръстен път - кога ...?!?", организирана от Научно-техническия съюз по транспорта, Федерацията на научно-техническите съюзи в България, Съюза на архитектите в България, Научно-техническия съюз по транспорта, Българската браншова камара "Пътища" и Форума за балкански транспорт и инфраструктура. 

Караджов призна, че когато е бил министър на регионалното развитие и благоустройството, е бил озадачен как проекти, които са започнати преди десетилетия, не са стигнали до първа копка. 

По думите му законите са такива, че минават най-малко 6 години от идейната фаза на проектите през процедурите в Закона за обществените поръчки за проектиране, за консултант по проектиране, законите, които са свързани с биологичното разнообразие, с оценката за въздействие върху околната среда, през съдебните дела, продължаващи с години, включително и за отчуждаването.

"Ако днес решем да довършим например Околовръстното шосе на Кърджали, 6 години ще отнеме само бумащината, докато стигнем до разрешение за строеж и това е минималният възможен срок, и на това нещо трябва да се намери лек", каза той и добави, че толкова усложнени процедури няма в друга държава освен в Румъния, където обаче започват промени. 

Според министъра на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов цялостното изграждане на Околовръстния път на София, както и магистралите "Хемус" и "Струма", са сред "жертвите" на политическата нестабилност през последните години. 

По думите му големи проекти се отлагат и поради административно-технически проблеми. Иванов акцентира върху това, че транспортните проблеми са големи и това се отнася най-вече за Северна България. Той смята, че икономическата изостаналост на региона се дължи на това, че няма европейски пътища. 

Според Иванов очакванията по отношение на железопътния транспорт и магистралите са големи и това ще е една от оценките на обществото за правителството. БТА


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 7100