EUR 1.9558
USD 1.7937
CHF 2.0785
GBP 2.3266
CNY 2.5281
you tube
mobile version

Студен чай и Лайт – любимо питие на българите

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Студен чай и Лайт – любимо питие на българите

mail16:00 | 17.02.2010прегледи 1418 коментарикоментари 0


Със 7,0% е намаляла консумацията на безалкохолни напитки през 2009 г. Общото потребление се равнява на 1709 милиона литра или със 128 мил.литра по-малко от постижението през предходната година. По този начин и потреблението на грава от населението намаля от 242 литра на 226 литра. Спад се отчита във всички групи и категории напитки с изключение на категориите “Студен чай” и “Лайт”.
По цени на дребно на пазара са реализирани напитки на стойност 1457 милиона лева или с 121 мил. по-малко от предходната година. Въпреки спада в консумацията на безалкохолните напитки техният дял в общото потребление на всички видове търговски марки напитки на пазара остава на ниво от 62,4%. При газираните напитки потреблението е намаляло със 7,5% или със около  54 мил. литра. Групата “колови” напитки продължава да държи лидерски позиции с дял от 34%. При напитките ”лайт” е отбелязан минимален ръст от 1,1%, което е показателно, че българският потребител продължава да отдава все по-голямо предпочитание на напитките с намалено съдържание на захар.
Потреблението на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води  през 2009 г. е по-малко с 6,3% или с близо 50 милиона литра. По тази причина постижението от 106 литра на глава от населението през 2008 г. намаля с 6 литра. Въпреки спада в консумация на бутилирани води тази група напитки продължава да лидер сред всички търговски марки напитки с най-висок дял - 27,5%. Това ги прави безспорен лидер на българския пазар, на който има 44 марки бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води в голямо разнообразие от опаковки и разфасовки.
С 9,3% е намаляло потреблението на плодови сокове и нектари, което с 9 милиона литра по-малко от предходната година. Консумацията на глава от населението е намаляла с 1 литър и достигна 12 литра. Въпреки неблагоприятната статистика от 2009 г. разнообразието от плодови сокове и нектари расте. На пазара има над 1400 вида плодови сокове и нектари (вкл. разфасовки и опаковки) от над 65 марки местно производство и от внос. Обемът на потребление на негазирани напитки през 2009 г. е намалял с 13 мил. литра или със 7,3% в сравнение с предходната година. В тази група напитки най-голямо намалението се отчита при плодовите сиропи –  с 11%. Доброто изключение през 2009 г. е потреблението на напитки от групата “студен чай” с ръст от 5,6%. Общата им консумация достигна ниво от 22,3 милиона литра. След високите ръстове през последните няколко години за първи път в групата  “спортни и енергийни напитки” се отчита спад от 13,2%. Това е групата с най-малък относителен дял сред безалкохолните напитки, но с най-висока средна цена на българския пазар.Макар и с по-забавени темпове, продължава тенденцията фирми, които нямат финансов и кадрови ресурс да покрият изискванията за безопасност на храните, да прекратяват своята дейност. Броят на регистрираните в Министерство на здравеопазването обекти за производство на безалкохолни напитки към края на 2009 г. е 268 или с 19 по-малко от същия период на предходната година.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1598