АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Студеният чай - любима напитка в България
Консумацията на безалкохолни напитки е нараснала през последните три месеца на тази година, съобщават от Българската асоциация на производителите на безалкохолни напитки.
Общото потребление на напитки за второто тримесечие на годината е нараснало с две на сто в сравнение с първото тримесечия. До средата на годината потреблението на безалкохолни напитки е 712 милиона литра, което е с 43 милиона литра по-малко, в сравнение с 2009 г. Причините за това са
намаляването на семейните бюджети и разходи, растящата безработица, спадът в туристическия поток и трудното обслужване на кредитите, смятат производителите.
Напитките от групата на студения чай са единствените, при които се наблюдава сериозен ръст в консумацията от 18 на сто за изминалите месеци на тази година, допълниха от асоциацията.
Потреблението на бутилираните води за първите шест месеца на 2010 г. е с 5 на сто /18 милиона литра/ под постижението през миналата година. Със 17 милиона литра е намаляла и консумацията на газирани напитки през януари-юни 2010 г. в сравнение със същия период на 2009 г. Потреблението на напитки от групата "енергийни и спортни" е по-ниско с осем на сто.
Най-засегнато от кризата се оказва потреблението на натурални плодови сокове и нектари.
Анализът на консумацията на безалкохолни напитки през първите шест месеца на годината показва, че макар и с отслабващ ефект, кризата продължава да оказва влияние върху поведението на българския потребител. Все пак в последните месеци не са малко фирмите, които отчитат необичайно висок в условия на криза обем на продажби на продукцията си, допълниха от асоциацията.
Tweet |
|