АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Студеният чай – предпочитан от българите
С 5 на сто е спаднала консумацията на безалкохолни напитки в България до средата на 2009, спрямо предходната половин година, каза пред Агенция „Фокус” председателят на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България инж. Милчо Бошев.
„За шестте месеца общото потребление е с 5 % по-малко в сравнение с миналата година. Това е около 39 млн. литра по-малко като литри и тенденцията е такава, че почти всички видове категории напитки имат отрицателен знак – това се отнася и за газираните напитки, и за бутилираните води, и за плодовите сокове и нектари”, обясни той. Единствено ръст от 24 % в сравнение с миналата година бележат т. нар. light напитки като студения чай (с ръст около 19 %).
От бранша очакват, че тази година ще завършат на минус заради кризата, освен ако през летните месеци не е станало някакво чудо, коментира инж. Милчо Бошев. „Но едва ли три месеца могат да компенсират онова, което е загубено през първите шест месеца на годината”, допълни той.
Кризата дава отражение върху потреблението на българския потребител заради свиването на семейните бюджети и страха от увеличаваща се безработица, смятат от асоциацията. От сектора очакват спад в потреблението и заради очаквания слаб туристически сезон.
„Фирмите се оплакват от високите лихви по кредитите. Нашият бранш е сравнително обновен през последните 10 години, в който бяха инвестирани над 450 млн. евро в нови предприятия, мощности и технологии”, каза той
Tweet |
|