АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Супа от български розов домат в Космоса
МЕТРО България, съвместно с Института по криобиология и хранителни технологии, разработи специална космическа рецепта за крем супа от розови домати. Aвторската рецепта е на су-шеф Веселин Дойков от МЕТРО Академия и покрива всички изисквания за консумация в космоса. За направата ѝ са използвани традиционни български продукти, като по този начин компанията цели да затвърди кулинарното ни наследство като устойчиво на времето и да го запази на трапезата на бъдещите поколения.
Традициите в националната ни кухня се предават от поколение на поколение и запазват духа на българската история и култура. Един от най-емблематичните продукти за родната кухня е именно българският розов домат, който присъства в голяма част от традиционните ни ястия. Автентичният селскостопански продукт е символ на традиционния български вкус и е неизменна част от родната трапеза още от средата на 19-ти век. Точно поради тази причина розовият домат заема главна роля в космическата рецепта на МЕТРО България.
За приготвянето на крем супа от розови домати с мус от краве сирене готвачът използва родни селскостопански продукти, част от програмата на МЕТРО „Отгледано с грижа в България“. Институтът по криобиология и хранителни технологии, чиято основна дейност е създаването на космическа храна, пък се погрижи за сложния процес на лиофилизация, с цел да се съхранят хранителните характеристики на ястието. По време на процеса за приготвяне на космическа храна, продуктите се дехидратират, което позволява по-дългото им съхранение, както и пакетирането им във вид, удобен за транспортиране и консумация в космоса.
„Институтът по криобиология и хранителни технологии от години работи с български производители на зеленчуци и плодове и точно поради тази причина ние се припознахме в мисията на МЕТРО България за запазване на българските продукти, като част от родната трапеза. За нас участието ни в начинанието на МЕТРО е много важно, защото вярваме, че българското кулинарно наследство има място в космическото меню и може да премине пределите на нашата страна.“ – споделя Илиана Начева, директор на Институтa по криобиология и хранителни технологии.
Разработването на рецепта с традиционни български продукти за космоса е част от третата фаза на кампанията на МЕТРО България „Фестивал на розовия домат“, която тази година се фокусира върху важността от съхраняването и предаването на кулинарното ни наследство на бъдещите поколения. В рамките на проекта компанията запозна потребителите с историята и произхода на автентичните селскостопански продукти, предизвика хоби-готвачи да представят своя модерен прочит на традиционни български ястия, организира фермерски пазар с български продукти и сподели съвременни рецепти за приготвяне на зимнина.
Третата фаза на кампанията - „Вкусът от миналото в бъдещето“, насочва вниманието върху бъдещето на кулинарното ни наследство и как то ще се предава на идните поколения. Разработената рецепта съхранява традиционния български вкус и разказва историята за неговата непреходност във времето и пространството.
С поредното издание на инициативата „Фестивал на розовия домат“ МЕТРО България още веднъж затвърждава ролята си на отговорна компания, която поставя регионалните продукти на фокус в асортимента си. Защото само ако се грижим за опазването на местните вкусове и традиции, можем да имаме устойчив бизнес, да обогатяваме клиентите си и обществото, в което живеем и работим.
Tweet |
|