АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Счетоводни услуги - дропшипинг и афилиейт
С бързото развитие на електронната търговия през последните години, у нас навлязоха и някои свързани с нея подсегменти, сред които едни от най-динамично развиващите се са моделите на дропшипинга и афилиейт продажбите. Тези два бизнес модела позволиха на много повече малки предприемачи да се включат в бързо развиващата се онлайн екосистема и да печелят от нарастващия интерес на потребителите. Без да се налага да разполагат с продукти на склад и да извършват логистика, както и други несвойствени за тях дейности. Нови за електронната търговия играчи като медии, блогъри, влогъри и други също се включиха в процеса.
Какво е дропшипинг?
Дропшипингът представлява търговски модел, при който продавачът физически не притежава стоката и не разполага с нея в наличност, но същевременно я рекламира и при реализирана продажба с получените от клиента си пари я закупува от нейния доставчик, който пък от своя страна има задължението да я достави. Моделът се определя като безрисков и неизискващ голям стартов капитал.
Какво е афилиейт?
Афилиейт програмите, от своя страна, са вид маркетингов инструмент, който представлява форма на сътрудничество между собственици на уебсайтове. При тях собственикът на дадена стока или услуга изплаща комисионна на своя партньор, в зависимост от вида на партньорската програма. Когато говорим за Pay-Per-Sale програма, на партньорския сайт се изплаща комисионна при реализиране на продажба от клиент, дошъл чрез кликане на банер, линк или текстова връзка от неговия сайт. При Pay-Per-Lead модела партньорският сайт получава комисионната си, ако посетител, дошъл чрез кликане от него, се регистрира за ползване на сайта - собственик и попълни формуляр. Третият вид афилиейт програма - Pay-Per-Click - гарантира плащане на партньорския сайт тогава, когато негов потребител кликне върху банер, линк или текстова връзка, водещи до сайта - собственик.
Двата модела имат много предимства и улесняват значително стартирането на онлайн бизнес, свеждайки първоначалната инвестиция до минимум. По този начин много хора лесно могат да навлязат в ecommerce бранша и да започнат да печелят, развивайки своя проект.
Проблемът
Това обаче води и до редица проблеми, свързани с осчетоводяването на приходите от тези дейности. Дропшипингът и афилиейт продажбите все още са съвсем нова област. Тя е сложна за някои счетоводители, които нямат опит с онлайн технологиите.
“Навлизането на иновациите създава нови предизвикателства пред счетоводителите и изисква нов вид комплексни познания от тях.", коментира Вероника Мартинова, Директор отдел продажби и маркетинг на счетоводна къща Брейн Сторм Консулт
Tweet |
|