EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Събрани 35 000 кг текстилни артикули

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Събрани 35 000 кг текстилни артикули

mail15:05 | 03.08.2021прегледи 675 коментарикоментари 0


От началото на 2021 г. в Хъба за разделно събиране на употребяван текстил в София са събрани около
35 000 кг текстилни изделия в разположените 8 броя специализирани контейнери на територията на
търговски парк „Джъмбо Плаза“. Този ненужен текстил се сортира и обработва в производствената база
на компанията Текст Тийм в гр. Варна, за да се подготви за повторна употреба или рециклиране.
Дейностите се извършват по демонстрационен проект “Хъб за разделно събиране на употребяван
текстил”, финансиран по Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“. Сред основните цели на
проекта е да се ускори преходът към кръгова икономика в страната като добрите практики се
мултиплицират и на други локации.
Към момента са закупени специализирани машини и оборудване, които да осигурят подготовката за
повторна употреба на близо 40 тона от цялото количество разделно събран текстил по проекта до края на
2021 г. Разработва се и интегрирано софтуерно решение, което позволява проследяването на
генерираните количества текстил в поставените контейнери, включително осигуряване на информация за
събрано и балирано количество, водене и следене на локациите на контейнерите, подпомагане на
логистични решения и внедряване на ефективни маршрути на техниката за събиране на текстила.
По проекта се изпълняват различни дейности за повишаване информираността на гражданите за
възможностите и ползите от разделно събиране на ненужен текстил, за да се подкрепи организирането
на тази дейност в страната. Провеждат се информационни дни на мястото на Хъба, както и различни
събития, които да насърчат събирането на употребявани дрехи и обувки. Един от информационните дни
беше съчетан с организиране на модно ревю на дрехи втора употреба, в което участнички бяха не
професионални манекени, а дами, избрани на случаен принцип. Ревюто се проведе под мотото „Всяка
жена е модна икона“, в партньорство между Текс Тийм, магазини Мания и Фейсбук групата In&Out. Целта
на инициативата е да промотира секънд хенд културата, като популяризира възможностите за поправка,
ремонт и повторна употреба на отпадъците от текстил.
Като резултат от проекта ще се изгради напълно самостоятелна демонстрационна система за разделно
събиране, подготовка за повторна употреба и рециклиране на отпадъци от текстил. Изпълнението му е
от важно значение както в контекста на Европейската Зелена сделка, така и във връзка с предстоящото
създаване на система за разделно събиране на текстил в България


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg