АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Съдбата на IKEA и Jumbo в Гърция
От началото на април Гърция започва постепенно разхлабване на ограниченията в страната. Така по-големите магазини в страната, които не са за стоки от първа необходимост, ще могат да заработят отново, но при стриктни правила.
А те се оказват толкова строги, че едни от големите вериги все още се колебаят дали да отворят своите обекти на гръцкия пазар.
Пример за това е Fourlis Group, която управлява бизнеса на шведската верига IKEA в Гърция и България. От групата са решили да оперират само по модела за поръчка на продукти онлайн и доставка до техните магазини, от които клиентите им могат да ги вземат (т.нар. click-and-collect модел).
IKEA отваря трети магазин в България
Той ще бъде с площ от 1200 квадратни метра и ще се намира в търговски център
По този начин ще работят обектите на IKEA в Солун, Лариса, Янина и двата в Атина, които ще извършват само предварително заявени онлайн продажби. Само магазинът на веригата в Пирея, който е по-малък, както и шестте пункта за доставки в Гърция ще работят нормално, пише местното издание Kathimerini.
От компанията са взели това решение, тъй като ограничението за максимален брой от 20 души в магазините независимо от големината им, няма особен финансов смисъл за нейния начин на работа. Тези изисквания ще влязат в сила от понеделник, както и това за един човек на всеки 25 квадратни метра в търговските обекти.
Jumbo прави складова база за €35 милиона на 76 километра от България
Центърът трябва да бъде готов през следващата година
Подобно на IKEA от местната верига за играчки и стоки за дома Jumbo също обмислят какви действия да възприемат. Техните магазини, подобно на тези на шведската компания, са с голяма площ и спазването на всички правила ще отнема прекалено много време за пазаруване на клиентите.
Към момента от Jumbo все още не са излезли с окончателно решение, но то ще бъде ключово за веригата, която претърпя сериозни загуби през миналата година.
Както и в случая с двете вериги, така и останалите търговци в Гърция търсят начин да намалят прекараното време на клиентите в обектите си с цел да обслужат по-голям брой от тях в даден ден без наличието на опашки пред магазините.
Източник: Money.bg
Tweet |
|