EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

Сърцето или портфейлът избира любимата марка?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Сърцето или портфейлът избира любимата марка?

mail11:10 | 23.06.2011прегледи 701 коментарикоментари 0


Кога една марка е „здрава”? Как измерваме това? Какво е влиянието на този фактор върху компанията като цяло? Маркет ЛИНКС предлага анализ върху тази тема.
Марката е безспорно един от най-ценните активи на всяка компания. „Здрава” марка е тази, която вече е създала силна позитивна обвързаност със своите целеви потребители и те я предпочитат пред другите алтернативи.Разбирането на сложното взаимодействие, което се случва в „съзнанието на потребителя, в сърцето и портфейла му” при избора на марка, отдавна е във фокуса на изследователите и представлява т.нар. Brand Health Research. Този тип изследвания допринасят също за оптимизиране на медийния микс чрез разбирането на начина, по който комуникацията влияе на потребителите, както на рационално така и на емоционално ниво.

Възприятието на марката винаги е пречупено през призмата на мотивацията, а тя е обусловена от множество фактори сред които култура, предразсъдъци, образование, опит, социална среда ... Мотивацията често е ирационален, емоционален показател.
•Сърцето - Всъщност изборът на марка често отразява как хората виждат самите себе си, както и как биха искали другите да ги виждат. За това и измерването здравето на марката трябва задължително да включва емоционалните аспекти. И по-точно как марката се свързва и комуникира с начина на живот, ценности, нужди и индивидуалност на клиента.
Целта на изследователите тук е да стигнат до скрити под повърхността мотиватори, често несъзнавани и за самите потребители. За това и често се използват качествени методи за изследване и анализ, освен количествените. Използването на проективни техники, асоциации, ролеви игри, стимули за въображението и други специфични подходи целят да персонифицират марките на по-дълбоко ниво във възприятията.
Индикаторите на този аспект от проучването могат да бъдат:
•Значимост на марката
•Степен на привързаност към марката
•Степен на идентификация с марката
•Причини за харесване на марката
•Причини за избор
•Портфейлът - сравнение и оценка на ценовата политика. Доколко привлекателни за клиентите са промоциите и отстъпките в цените.


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg