АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Със 160 км/ч без риск
Влаковете между Пловдив и Димитровград могат да се движат със скорост от 160 км/ч при максимални условия на безопасност. Това става възможно след като вчера министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски откри новоизградения Център за централизирано управление на железопътния трафик по линията в гр. Пловдив.
“Проектът за изграждането на системите за сигнализация, телекомуникация и диспечерския център е на стойност над 70 млн. лв.”, каза министър Ивайло Московски. По думите му с тези средства общо разплатените по програма ИСПА достигат 1 328 млрд. лева, което е над 93 % финансово изпълнение. „Проектът гарантира сигурността и безопасността, като изцяло автоматизира трасето и най-важното води до модернизиране на железницата”, заяви още министър Московски. Той допълни, че ако се запази същото темпо след три до четири години ще имаме съвсем различна, модерна железница, което ще накара повече хора да изберат железницата като начин на предвижване.
“Надявам се всичко да бъде наред с проекта и в най-скоро време системите да обхванат цялото трасе до Свиленград”, каза министър Московски. Той връчи на заместник-генералния директор на ДП „Национална компания „Железопътна инфраструктура” Златин Крумов Акт 15 за системите за сигнализация и телекомуникации по цялата линия Пловдив – Свиленград, както и на диспечерския център.
По време на днешното събитие бе направена демонстрация на съоръженията и системите в Центъра за безрисково и безопасно управление на движението на влаковете в този участък и минимизиране на възможностите за човешка грешка. В Главния диспечерски център – Пловдив е изградена система и са монтирани съоръжения за централизирано управление на влаковете по изграждащата се жп линия на проекта. Системата обхваща център за визуализация, контрол на движението и на съоръженията по осигурителна техника за цялата линия. Завършени са системите за сигнализация и телекомуникация, така че те позволяват по железния път да се движат влакове с максимална проектна скорост 160 км/ч. При проектирането и извършването на дейностите основната цел и приоритетна задача е гарантирането на възможно най-безопасното функциониране на железния път без риск за безопасността на пътниците.
Дейностите са част от проекта “Електрификация и реконструкция на железопътната линия Пловдив – Свиленград – турска/гръцка граници”. Изпълнител на проектирането и изграждането на системите за сигнализация и комуникация на жп трасето е консорциум „Талес – Алкател-Лусент”.
Tweet |
|