АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Т Маркет: Затруднени доставки от Италия & Турция
EconomyNews.bg
Половината от човечеството е блокирано под една или друга форма заради пандемията от COVID-19. Европа затвори граници, спря производства, а гражданите на Стария континент бяха призовани или принудени да останат вкъщи, докато премине кризата. Сред малкото, които продължават да работят на пълни обороти, са хранителните вериги.
Във Франция големите хранителни магазини отговориха на апела на министъра на икономиката Брюно льо Мер, който призова за повече местна продукция. Френските производители, особено земеделските, преживяват тежки времена след затварянето на пазарите. Веригите откликнаха, а някои дори отидоха по-далеч, достигайки до 95% дял на френски плодове и зеленчуци.
Какви са предизвикателствата пред веригите в България в условията на извънредно положение – блиц интервю специално за EconomyNews.bg с генералния директор на T MARKET Петър Павлов.
Г-н Павлов, имате ли затруднения поради ограниченията, затворените граници и затегнатия режим на придвижване на хора и стоки?
Петър Павлов: Имаме известни затруднения с доставките на стоки от Италия поради трудното намиране на транспорт в момента. Наблюдава се и забавяне на стоката, идваща от Турция, както и на доставки, преминаващи през Румъния. Относно хората, стриктно спазваме разпоредбите, въведени с извънредното положение. Нашите служители са снабдени с нужните средства за защита. До известна степен въведеният контрол на достъпа в търговските обекти затруднява нашите клиенти. Той не е най-удобният режим нито за нас, нито за тях, но всички проявяваме разбиране, тъй като това е в името на безопасността на хората. Тук бих искал да благодаря на министрите Караниколов и Ананиев и на техните заместници г-н Борисов и г-жа Начева, поддържаме ежедневен контакт с тях и те ни помагат в намирането на правилните отговори на много въпроси.
Земеделският министър Танева призова да се зарежда приоритетно родна продукция. Прави ли се това и промени ли се делът на български стоки в магазинната мрежа?
Делът на българската стока в T MARKET е традиционно висок и е над 80%, като свинското месо е 100% родно производство. При зеленчуците процентът българска продукция ще се увеличи с настъпването на сезона на традиционните артикули у нас. Участвахме в срещата с министър Танева и активно работим с министерството за достигане до още повече български производители.
Имате ли наблюдения за промяна на потребителското поведение и търсене – подобно на Франция например, където има рязък скок на потреблението на местна продукция от началото на кризата с коронавируса?
Има повишено търсене на пакетирани хранителни продукти, хартиени и почистващи препарати, както и на пресни плодове и зеленчуци. Както казах, при нас делът на българската стока е традиционно висок и не предвиждаме неговото намаление, по-скоро може да се увеличи.
Визитка:
T MARKET присъства на българския пазар от 2005 г., като за 15 години успя да се превърне в една от водещите вериги за хранителни стоки в България. Веригата има 86 магазина и присъства в 41 града в страната. Всяка година мрежата от магазини на компанията интензивно се разраства, а заедно с това се увеличава и броят на разкриваните работни места. Към момента за компанията работят над 2000 служители, превръщайки T MARKET в един от най-големите работодатели в България. Веригата е част от литовската MAXIMA GRUPE, която е лидер в търговията с бързооборотни стоки в Прибалтика.
Генералният директор Петър Павлов има над 15 години опит в сферата на търговията с бързооборотни стоки и работи в "Максима България" от 2005 година насам.
Какви са предизвикателствата пред други водещи вериги на българския пазар - следва продължение.
Tweet |
|