EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Т Маркет създаде магазин за българския пазар

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Т Маркет създаде магазин за българския пазар

mail19:00 | 01.02.2011прегледи 2696 коментарикоментари 1


Радослав Лазаров
В последните дни на 2010 и първите на 2011 г. „Максима България” отвори общо пет нови магазина от веригата супермаркети „Т Маркет”. Пред EconomyNews.bg генералният директор на компанията Вигинтас Шапокас разкри целите и очакванията за 2011 г.
Г-н Шапокас, според проучване "Таен клиент" на сп.Регал за месец  декември верига „Т Маркет” е с най-ниските цени в сегмента на бързооборотните стоки. Как се справяте с конкуренцията на „Била”, „Карфур” и особено на дискаунтърите като „Лидъл” и „Кауфланд”?
Навлезлите скоро големи вериги не са заплаха за нас, защото в „Максима България” винаги пристъпваме към работа след обстоен анализ на желанията и нуждите на клиентите. Целта ни е да договорим с доставчиците ни най-доброто съотношение между качество и цена на стоките, които предлагаме. Отличните ценови оферти на „Т Маркет” се допълват от широката гама стоки от собствените ни марки, чиито цени са с 10-15% по-ниски. През последната година отчетохме 30% нарастване на продажбите на тези стоки и очакваме тенденцията да продължи и през 2011 г. Организираме много промоции, с което показваме, че ако получим по-добра цена от доставчиците, клиентите ще усетят това в магазините ни веднага. Ще следваме тази посока на развитие, за да предоставим най-добрите стоки и услуги на нашите клиенти, както винаги сме правили.
Защо определящи се като хард и софт дискаунтъри не предлагат по-ниски цени на бързооборотните стоки от вашата варига?
Цените се превърнаха в решаващ фактор при покупка и всички компании в бизнеса с бързооборотни стоки се опитват да предложат възможно най-ниските цени. Повечето от веригите, които навлязоха наскоро, стартираха с промоции около деня на откриването си, а впоследствие увеличиха цените. Това се дължи на факта, че покупателната способност на хората тук е една от най-ниските в ЕС и маржа, който веригите получават от цените на производителите е доста малък. Дискаунтърите нямат възможност да свалят цените с 10-15% в сравнение с другите вериги, както е в Западна Европа. В България маржа, който дискаунтърите могат да постигнат е най-много 10%.
Според БСК се очаква цените на хранителните продукти и стоките за бита да се покачват през 2011 г. Вашата ценова политика следва ли тази тенденция?
Въпреки всички негативни прогнози компанията ни не възнамерява да променя ценовата си политика в бъдеще и в този смисъл можем да уверим нашите клиенти, че ще я запазим максимално ефективна. Освен това ние ще работим усилено в посока запазване на ефективния баланс за най-добрата комбинация от атрактивни цени, добро качество и удобна локация.
Какъв бизнес модел следва „Максима България” и към какво ниво клиенти се стремите?
Бизнес моделът, който прилагаме се базира на 3 основни стълба: добра локация, най-добро съотношение качество/цена и широк асортимент от стоки. Ето защо ние имаме възможността да бъдем стабилни и да растем дори и по време на криза. Бяхме добре подготвени с анализи и планове, с цел да гарантираме на нашите клиенти най-добрия начин за пазаруване, дори по време на кризи. С цел по-удобно пазаруване, ние разработихме изцяло нов формат магазини – „Т Маркет Експрес” и на 25 януари открихме първия в София, в кв. Редута. От гледна точка на нашия бизнес това е експериментален магазин, създаден специално за българския пазар, на базата на изследванията, които проведохме относно националните особености и изисквания на клиентите. Този тип магазини ще бъдат разположени в кварталите, в близост до домовете на хората. Размерът им е между 100 и 250 кв. м, а асортиментът включва основни домакински стоки, както и типичните за нашата верига пресни плодове и зеленчуци, качествени месни продукти и хляб и сладкиши, изпечени в магазина. Намеренията ни са тази година да отворим между 10 и 20 магазина „Т Маркет Експрес” в градовете, където вече имаме обекти и хората ни познават. Инвестициите, които предвиждаме да направим възлизат на около 2 млн. евро. Стремим се към всички нива клиенти, защото за нас всеки един клиент е важен.
Защо Maxima Group инвестира в България и ще се насочите ли към други страни на Балканите?
Българският пазар все още е „млад”. Делът на модерната търговия е около 60% и има възможност за растеж в сектора на бързооборотните стоки. Ето защо през последните няколко години сме свидетели на агресивните бизнес политики на световни вериги. Като търговска компания смятаме, че имаме какво да предложим на българския пазар и българските потребители. Имаме огромен опит в Балтийските страни и можем да приложим най-добрите практики тук. Трябва да призная, че Maxima Group анализира внимателно възможностите за развитие на пазара на бързооборотни стоки и в други балкански страни.
Какъв е пазарният дял на 36-те магазина „Т Маркет” в България?
Към момента имаме около 2% пазарен дял. Едно от основните направления, по които работим през тази година е експанзия. Миналата година поехме контрола над българската верига „Калея” и започнахме да отваряме част от магазините под името „Т Маркет”. Нашите намерения в краткосрочен план са да отворим нови магазини „Т Маркет”и „Т Маркет Експрес” в София, както и в други големи градове в страната, като предвиждаме общия брой на магазините ни да надхвърли 50. След агресивното проникване на световни вериги на българския пазар през миналата година, очаквам 2011 г. да бъде по-спокойна и на пазара да оцелеят само компаниите, които са гъвкави, ориентирани към клиента и предлагащи качествени стоки и услуги. Кризата ще свърши скоро, секторът ще тръгне нагоре, като „сивата икономика” в него се свие. Приоритет на веригите ще бъде качеството на стоките, услугите и логистиката. Клиентите ще стават все по-„образовани” и взискателни и ще очакват да получават по-добро качество за парите си.
Визитка
Вигинтас Шапокас заема длъжността Генерален директор на „Максима България” от май 2009 г. Литовец по народност, той е завършил „Политически Науки” в Института за Международни отношения и политически науки към Университета във Вилнюс. Започва кариерата си в „Максима Груп” през 2003 г. Преди да заеме мениджърската позиция у нас, в продължение на една година е работил като Мениджър покупки „Храни и стоки от първа необходимост” в „Максима Груп” в Латвия, а от 2006 до 2008 г. е бил мениджър стокова група в литовския клон на „Максима Груп”.
За „Максима България”
„Максима България” започва своята дейност в България през 2005 г. с отварянето на първия си магазин в София под името „Т Маркет”. Към 1 февруари компанията е открила 36 магазина: в София, Пловдив, Асеновград, Велико Търново, Сливен, Враца, Монтана, Лом, Перник, Костенец и Самоков. В „Максима България” към настоящия момент работят общо 985 души.


 


Тагове: пазар, вериги, цени
 
Коментари
 
Лиляна Тодорова - 03-02-2011 г. 17:52:46

Пазарувам от Тмаркет в ж.к. Люлин 2 . Често ми таксуват стока с различна цена от обявената. Например днес си взех една майонеза с червен етикет за 1 лв. Таксуваха ми я за 1,40лв. Касиерката се държа изключително грубо с мен. Повика охраната и момчето и каза : Върни веднага парите на жената! Това беше около 16 часа. Много е грозно!

 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg