EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

Такса „дете" в ресторант законна

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Такса „дете" в ресторант законна

mail11:36 | 21.04.2016прегледи 1188 коментарикоментари 0


От икономическия печат: в. Монитор

Такса „дете" в ресторантите не е незаконна и не представлява дискриминация. Това реши Комисията за защита от дискриминация, която разгледа случай на по-високи цени в менюто за деца в старозагорски ресторант.

Според комисията няма дискриминация, ако в меню на ресторант или друго заведение за обществено хранене има друга, по-висока цена за консумация относно родители, които са отишли там с децата си. Повод за решението стана жалба от старозагорка, която през пролетта на м.г. установила, че в местно заведение таксуват с 50 на сто по-скъпо консумация на родители с невръстните им потомци.

На 9 май м.г. Живка Александрова отишла с трите си деца - на възраст 8, 10 и 12 години, в Bizar bar, където прочела в поднесеното й меню, че поради липса на детска площадка консумацията й ще бъде таксувана с 50 на сто по-скъпо (минимум с 20 лв.) от сервитьорите.

Възмутената жена поискала по казуса да се произнесат юристите от КЗД, които уведомила с писмена жалба от 17 юни с.г.

9 месеца по-късно с решение от 15 март от комисията й отговорили обстоятелствено, че в конкретния случай няма данни за дискриминация по признака за „семейно положение".

Решението е на Пети специализиран състав с председател Златина Дукова. От текста на решението става ясно, че спецсъставът на комисията е възприел „надценката" като своего рода предупреждение към родителите да пазят децата си.

С особено мнение по казуса излиза обаче членът на състава Атанас Мусорлиев, който категорично не споделя вижданията на другите си двама колеги. Той настоява, че самото наличие на предупредителния текст за по-висока цена при детска игра е достатъчно условие да се предположи неравно третиране на клиента с дискриминационен характер.

„Начинът, по който е описана и обоснована „надценката", представлява обективно мнение на отговорност без значение има ли или не някакви обстоятелства, сочещи виновно поведение на третата страна или дори на самото заведение", се казва в особеното мнение на Мусорлиев.

На финала той подчертава, че в производството е установено нарушение на забраната за дискриминация, извършено от собственика на заведението, в менюто на което е включен процесният текст. Мусорлиев настоява, че с решението на състава е трябвало нарушителят да бъде санкциониран.

Иницииралата производството старозагорка е категорична, че ще продължи битката си за истината, като вече е обжалвала решението на КЗС пред административния съд.

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg