EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

Тежките автомобили и CO2 в ЕС

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Тежките автомобили и CO2 в ЕС

mail23:00 | 11.06.2018прегледи 2193 коментарикоментари 0


Кармелита Денева, специален пратеник на EconomyNews.bg в Страсбург

Една четвърт от емисиите от автомобилния транспорт се дължат на тежкотоварните превозни средства. Европейският парламент призовава за по-сериозно наблюдение емисиите CO2 от камиони и автобуси. Темата бе в дневния ред на започналата днес сесия на парламента.

Емисиите от CO2 и разходът на гориво от нови тежки превозни средства, пускани на пазара на ЕС, не са били предмет на сертифициране, мониторинг и докладване по обективен и сравним начин, какъвто вече е случаят с леките автомобили и микробусите, се отбелязва в резолюция на ЕП. В Стратегията за тежкотоварни превозни средства от 2014 г. ЕК предприе конкретни действия за попълване на тези пропуски в информацията.

Досега ЕК разработи инструмента за математическо моделиране „VECTO“ за изчисляване на разхода на гориво и на емисиите на CO2 от нови тежкотоварни превозни средства по начин, който е сравним и ефективен от гледна точка на разходите.

ЕК предложи нов регламент за определянето на емисиите на CO2 и разхода на гориво (т. нар. „регламент за сертифициране“).

ЕК предлага мониторинг и докладване на емисиите на CO2 и на сертифициране, с цел попълване на информационните пропуски и за постигане на пълна прозрачност на пазара. При тази трета фаза ще бъдат наблюдавани данните от сертифицирането, получени от производителите. С изключение на данните, запазени само за ЕК, това ще се предоставя на разположение на обществеността.

Последната стъпка ще бъде определянето на стандарти за емисиите на CO2 от тежкотоварните превозни средства, които да бъдат приети до края на настоящия парламентарен мандат.

Нужни са обаче известни промени в направеното досега, счита ЕП.

На първо място, е необходимо да се изясни връзката между предложението за регламент относно мониторинга и докладването и предложението за регламент относно сертифицирането, по-специално по отношение на тяхното съответно приложно поле.

Държавите членки следва да подават данни, свързани с всички нови превозни средства, регистрирани за първи път в ЕС.

Тъй като регламентът относно сертифицирането ще бъде разработван на етапи, е важно ЕК да изработи график, в който да бъдат определени  срокове и начини, по които софтуерът VECTO ще се прилага за различните видове тежкотоварни превозни средства, които все още не са обхванати, включително всички автобуси, някои видове камиони и ремаркета, тежкотоварни превозни средства с електрическо или хибридно задвижване и превозни средства, захранвани с алтернативни горива, които ще бъдат на разположение на пазара, както и че е важно изпитването и експлоатацията на софтуера VECTO да бъдат актуализирани за тези различни видове превозни средства.

Друг ключов въпрос е прозрачността на системата.

Предлага се да бъде създадена пълна прозрачност на пазара с цел разработване и прилагане на политики за насърчаване на използването на тежкотоварни превозни средства, които са по-ефикасни и замърсяват околната среда в по-малко, като например чрез пътни такси и данъци.

Нужно е ЕК да изготви възможно най-скоро тест за проверка по пътя на емисиите на CO2 от ТПС, който да се извършва в реални условия, за да могат да се правят проверки на евентуални несъответствия между симулираните стойности на CO2 и реалните стойности на емисиите от дадено превозно средство, който да се извършва под надзора на независими органи и резултатите от който ще трябва да бъдат наблюдавани и съобщавани съгласно настоящия регламент.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1783