EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Текстил и конфекция доминират на „Произведено в България”

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Текстил и конфекция доминират на „Произведено в България”

mail13:00 | 15.11.2010прегледи 1047 коментарикоментари 0


В София започна 14-то национално търговско изложение „Произведено в България”, което тази година се очаква да бъде посетено от 180-220 хил. души.
Изложението представя само български стоки, като сега най-значимо е присъствието на фирми за трикотаж и бельо (38 %), конфекция (27 %), кожени изделия (17 %) и спортни стоки (10%). Освен това 8% от фирмите са от сферата на бижутерията, парфюмерията и козметиката. Прави впечатление слабото присъствие на фирми, производители на стоки за бита и изненадващо такива за храни и напитки (по 2 %). Вероятна причина за това е приключилото преди дни друго традиционно изложения в София Месомания и съпътстващите я хранителни форуми.
Новост тази година е салонът „Дом и стил“, както и за първи път се организира базар за мед и пчелни продукти.
Освен това по данни на организаторите 50 % от участниците са производители, 8% - дистрибутори, 40 % - търговци и 2 % - инвеститори. За първи път ще има указания кой е производител - на неговия щанд ще има поставена червена точка. В последните години намаляват изложителите - еднолични търговци и се увеличават дружествата с ограничена отговорност.
Според допитване на един от организаторите на изложението Бизнес център – България 46% от хората купуват български стоки защото са с по-добро качество, 27% считат, че така насърчават производството, а 16% признават, че причината е по-изгодната цена.
Липсата на квалифицирана работна ръка, нелоялната конкуренция и нормативната уредба са сред най-големите трудности за предприемачите в България, пак според сондаж на участниците. Високите данъци и такси, липсата на достатъчно капитал и корупцията сред държавните служители също се отбелязват като сериозни пречки в бизнес средата. Общата нагласа сред компаниите-участнички тази година на изложението е оптимистична - 37% от анкетираните са на мнение, че условията за бизнес в страната се подобряват, а за 32% - те остават без промяна.
Изложението продължава до 21 ноември 2010, в НДК, организатори са Съюз “Произведено в България”,Българска търговско-промишлена палата, Бизнес център - България ЕООД.


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg