АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Телекоми: Виваком - мрежа, Теленор - спад на клиенти
VIVACOM има най-бързата мобилна мрежа в България за 2017 г. според анализ на резултатите от спийдтеста на Ookla за първото и второто тримесечие на 2017 година. Компанията отбелязва най-висок сравнителен резултат за цялата си мобилна мрежа в стотици хиляди тестовете, направени от потребители с приложението за измерване на скорости „Speedtest“ на Ookla в цялата страна. В допълнение към наградата, VIVACOM постига най-високата средна скорост за сваляне (download) за 4G мрежата. Тестовете са извършени по методологията на Ookla в периода януари – юни 2017 година.
4G мрежата на VIVACOM вече е достъпна за 94% от населението на България, което означава, че жителите на повече от 992 населени места могат да се възползват от мобилен интернет със скорости до 112 Mbps за сваляне и до 37,5 Mbps за качване на информация в мрежата. Всички актуални мобилни планове на телекома, включващи мобилен интернет, позволяват сърфиране в 4G мрежата без допълнително заплащане. Достатъчно е устройството, което потребителят ползва, да поддържа LTE технология и SIM картата му да е сменена с 4G SIM карта.
Теленор Груп представи финансовите си резултати за второто тримесечие и първото полугодие на 2017 г.
Средният месечен приход от абонат през второто тримесечие на 2017 г. се увеличи със 7%, предимно благодарение на преминаването на клиенти към по-високи тарифни планове, както и в следствие на висококачествената 4G мрежа. Печалбата преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) за периода нарасна с 2%, най-вече в резултат от оптимизацията на разходите. Капиталовите разходи на компанията през периода бяха свързани най-вече с инвестиции в мрежата, включително в разширение на покритието на 4G услугите. Към края на второто тримесечие, покритието на 4G мрежата на Теленор България достигна 89% от населението на страната.
Общият брой на клиентите на компанията се понижи с 91 000 през второто тримесечие, главно заради отлива на клиенти след задължителната регистрация на предплатени карти. Общият брой на клиентите в края на второто тримесечие на 2017 г. отбеляза намаление с 8% спрямо същия период на миналата година.
Tweet |
|