EUR 1.9558
USD 1.7689
CHF 2.0791
GBP 2.3014
CNY 2.4291
you tube
mobile version

Телекомите и клауза „автоматично подновяване”

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Телекомите и клауза „автоматично подновяване”

mail17:52 | 09.02.2011прегледи 917 коментарикоментари 1


И трите мобилни оператора са готови да премахнат клаузата за автоматично подновяване на индивидуалните договори на своите абонати. Телекомите подкрепиха тази стъпка на кръгла маса с представители на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) и Комисията за защита на потребителите (КЗП).Операторите поясниха обаче, че са готови на такава стъпка, само ако и конкурентите ги последват, съобщава Expert.bg. Глобул поиска два месеца за подготовка за преминаване към безсрочни договори.От Мобилтел обявиха, че промяната ще коства известно технологично време,
както и че ще махнат клаузата, само ако и другите два оператора и всички компании в сектор Комуникации, ги последват. От Виваком обявиха, че ще премахнат клаузата. Компанията ще въведе новите правила от 1 март 2011 г. След изтичането на срочния договор той автоматично се превръща в безсрочен и може да бъде прекратен с едномесечно предизвестие, обясняват от оператора.
От там обаче допълват, че ако другите два оператора не направят същото до 1 април, ще върнат клаузата в действие. Срочните договори са една от основните причини за жалби на хората, които не могат да прехвърлят телефонния си номер от един оператор към друг, посочи Веселин Божков, председател на КРС. Наблюдаваме фрапиращи практики. Не може добронамерен абонат, който иска да си прекрати договора и направи уведомление за това, когато подпише стандартната бланка в нея да има допълнително условие, че в 7-дневен срок това трябва да бъде препотвърдено, иначе това се смята за доброволен отказ от уведомление. Такава практика е скандална и аз смятам, че трябва да бъде
забравена и забранена, каза Божков. Той посочи, че са подготвили съответните законодателни предложения – в Закона за електронните съобщения (ЗЕС) изрично трябва да бъде уредено, че
след изтичането на срока на договорите същите се трансформират в безсрочни, като са нищожни всички уговорки противоречащи на това. Жалбите от недоволни клиенти на телекомите растат, стана ясно на срещата. Над 1350 жалби срещу операторите са постъпили в КЗП за 6 месеца и с това секторът излиза на второ място по оплаквания от потребители - по-напред дори от монополистите. Най-много жалби са постъпили за затрудненията при прехвърляне на номера. Друг проблем, освен автоматичното подновяване на договорите на потребителите, за което операторите поеха ангажимент да отпадне, е
неуведомяването на клиентите за достигане на кредитния лимит и изпращането на непоискани търговски съобщения. Кредитният месечен лимит за разговори и услуги се използва за гарантиране на вземанията на операторите, а не за облекчения на клиентите, бяха категорични представителите на Мобилтел, Глобул и Виваком. Божков съобщи, че КРС ще предложи законодателни промени, които да задължат
операторите да предупреждават клиентите си, когато стигнат до 90 процента от месечния лимит.
КРС ще предложи надхвърлянето на лимита да става само с изрично съгласие на клиента, а не само по желание на оператора. Подобно решение ще оскъпи услугата и на практика е неизпълнимо, защото сметките за международен роуминг не идват веднага до оператора. Който иска кредитният му лимит да е
задължителен, да си вземе предплатена услуга, заявиха експертите. Мобилните оператори трябва задължително да уведомяват клиентите си, когато достигнат до 90 процента от кредитния им месечен лимит. Това каза в дискусия за проблемите на клиентите на телекомите председателят на Комисията за регулиране на съобщенията /КРС/ Веселин Божков, съобщава БТА.  Това уведомяване на клиентите ще стане задължително с промени в законодателството, каза Божков. КРС ще поиска от Народното събрание с други промени в Закона за електронните съобщения да се откажат операторите от практиката да сключват срочни договори с абонатите си. За последните шест месеца в Комисията за защита на потребителите (КЗП) са получени 1350 жалби и сигнали на граждани от услугите на телекомите. Тяхната дейност вече е най-атакувана от хората, каза Огнян Варадинов, представител на КЗП. На дискусията присъстваха депутати, представители на държавни органи и журналисти.
 


 
Коментари
 
враг на Ментел и Глобул - 24-02-2011 г. 10:08:37

Пълен смях е Ментел

 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg