АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Телефонните атаки на НАП
Общо 46 граждани и представители на фирми са заявили, че ще платят просрочените си задължения след обаждане от Информационния център на НАП. Това съобщиха от агенцията. Други 82-ма са казали пред служителите, че вече са започнали да изплащат дължимите данъци и осигуровки. Обажданията към
длъжниците са част от първата пилотна кампания за уведомяване на 298 длъжници за неплатени данъци по телефона.
След получаването на кратко съобщение за неплатени данъци и осигурителни вноски, в Информационния център на НАП са регистрирани 67 обаждания. Те са имали за цел получаване на допълнителна информация за вида и размера на просроченото задължение, начина за погасяването му и получаване на координати на служителите за събиране на задълженията в различните
териториални звена на НАП.
Анализът на агенцията показва, че всеки пети от потърсените по телефона длъжници декларира, че след обаждането ще предприеме действия за погасяване на задълженията си. Общо 16 процента от хората са научили за първи път от обажданията, че имат просрочени данъци и осигурителни вноски.
Кампания за уведомяване на 538 представители на фирми и физически лица за дължими данъци и осигурителни вноски чрез телефонно обаждане и кратко текстово съобщение по телефона е била организирана през изминалите две седмици. Нейната цел е била да се стимулира заплащането на дължимите данъци и осигурителни вноски, както и да се спести време за клиентите и разходи за администрацията по уведомяване на лицата за просрочените им задължения.
Освен да информира клиентите на НАП за неплатени задължения, Информационният център дава консултации на гражданите на телефон 0700 18 700 за декларирането и плащането на данъци и осигуровки. Чрез центъра могат да се подават и сигнали за данъчни нарушения или корупция в приходната агенция. Обаждането към телефона на НАП е на цената на градски разговор от цялата страна.
Tweet |
|