АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Тенденции при виното по време на K 19
Публикуваният преди дни доклад на Wine Intelligence, озаглавен Тенденции в потреблението на вино по време на Covid-19, очертава мини бум на виното след началото на пандемията, но също предупреждава и за тъмни икономически облаци на хоризонта.
Изследването на седем ключови пазари за виното показва, че потребителите се обръщат към виното по-често през последните шест месеца, подтикнати от ограничителните мерки. Зачестява и консумацията на вино извън обичайното време за хранене. Съвсем реални обаче са опасенията за устойчивостта на този растеж, заради влошената икономическа среда и възможния натиск върху финансовото състояние на домакинствата през следващите месеци. В изследването, което обобщава данните от Австралия, Канада, Китай, Германия, Швеция, Великобритания и САЩ, се извеждат няколко основни тенденции:
- Ръстът в честотата на консумация на вино с преминаването към поводи у дома компенсира загубата от потреблението в заведения
- Растежът в консумацията до голяма степен се движи от жените, поколението Х и тези, които вече са свързани с виното по някакъв начин
- Пиенето извън обичайното време за хранене стимулира ръста и предоставя възможност на виното да се появява в случаи, в които други напитки са били доминиращи до скоро
- Електронната търговия с вино бързо се превръща в нов и все по-обичаен начин за пазаруване на вино
- Повишен интерес към местните вина
- Големи винени събития бяха отменени
- Отказ от намеренията за пътувания в чужбина на любителите на вино
- Потребителите се отдалечават все повече от консумацията в заведения
- Потребителите стават все по-сдържани в харченето за вино
- Американският винен пазар се завръща към ръст, воден от увеличаващата се честота на консумацията, основно при милениал поколението
източник: Di vino.bg
Tweet |
|