АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Тенденциите при корпоративните обучения
14:55 | 29.01.2025 191 коментари 0
Над 50% от компаниите в страната ни продължават да инвестират в
специализирани обучения и това е ръст от 10% спрямо резултатите от изминалата
година. Мениджърските тренинги също отбелязват известно нарастване, достигайки до
38% от общите, което говори за добра устойчивост.
компания за корпоративни обучения IBTrainings, което дава данни за изминалата
година и е реализирано сред водещи компании в страната. Повишава се делът на обвързаността на обученията през 2024 г. спрямо тези през
2023 г. Това говори за повишено ниво на последователност в трейнинг стратегиите на
компаниите, а това е предпоставка за постигането на дългосрочни резултати. 63% от
участниците са провели надграждащи обучения през 2024 г., а цели 75% планират
през тази година да проведат такива, което е сигурен знак за ефекта на стратегическия
подход върху представянето на компаниите. „Оформянето и следването на тренинг стратегии с базови и надграждащи
обучения при компаниите е изключително позитивен сигнал за пазара. Това
постига устойчивост и в крайна сметка допринася за сигурно увеличаване на опита
и подготовката на професионалистите. Нещо повече, ясната тенденция за
нарастването на специализираните обучения показва ориентация на компаниите
към повишаването на добавената стойност, а това е добре за целия пазар“
сподели Илиян Бойчев, основател и изпълнителен директор на IBTrainings. Още няколко отчетливи тенденции се наблюдават в тазгодишното проучване.
Респондентите виждат пряка връзка между повишените корпоративни резултати и
тренинг стратегията. Цели 87% отбелязват този факт, а като конкретни резултати се
споменават повишаване на мотивацията, на аналитичността и на резултатността. При
това все повече се разчита тренингите да оказват влияние не само на представянето
на компанията, а и на екипната култура, сплотеността и разбирателството. В индивидуални отговори се отбелязва, че това се случва почти само когато обучението
е присъствено и с това вероятно се обяснява стабилната тенденция за превес на този
тип тренинги спрямо тези онлайн. Едва 25% от тренингите вече се провеждат онлайн,
като те се реализират почти само ако хората са в различни градове или страни или са
част от хибриден тренинг проект. Нарастващата добавена стойност на обученията има и друго измерение. Наблюдава
се тенденцията те по-активно да се използват като стимули при постигане на
определени резултати, както и като стимули за бъдещи резултати. Резултатите са различни за отделните компании, но се отчитат и случаи, в които около 70% от
участниците в тренинги са били повишени през годината.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg