АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Термопластични джанти на BASF
Преди броени дни smart и BASF направиха световна премиера на Международното автомобилно изложение (IAA) във Франкфурт на Майн: граничещият с фантастиката “smart forvision”, новият концептуален автомобил от smart, е първият с джанти от термопластичен материал. Но те не са само концепция – вече са преминали тестовете за масово производство. Джантите ще бъдат изложени и на щанда на BASF (зала B4, щанд 4306) по време на търговския панаир на пластмасови продукти Fakuma, който ще се проведе от 18 до 22 октомври във Фридриксхафен, Германия. Изцяло пластмасовата джанта на smart е с над 30 процента по-лека от стандартните алуминиеви джанти. Тя тежи само шест килограма, а конструкцията й е направена от новия тип специална пластмаса Ultramid® Structure на BASF. Това води до значително намаляване на теглото с общо 12 килограма, а оттам и до съществена икономия на гориво при конвенционален двигател. При електроавтомобили като “smart forvision” резултатът е по-голям пробег. Цялата джанта (колелото, за да бъдем технически коректни) – се състои от две части: опорният компонент и тасът, който също е произведен от пластмасата Ultramid® на BASF. И двете части имат опорна функция и издържат на високи натоварвания при определени условия. Тасът може да бъде боядисан в цвета на автомобила. Във Франкфурт беше показан – както и целият “smart forvision” – в бяло и медно. “Джанти от термореактивен вече втвърден материал вече се използват при състезания и за кратки производствени цикли”, обяснява Хайко Хес, който отговаря за разработването на джантите в BASF. “При все това, те са значително по-сложни, с по-голяма себестойност и следователно неприложими за масово производство в сравнение с джантите от термопластичен материал, които могат да се шприцоват”.
Tweet |
|