EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

Тест на ж.п. линия „Пловдив-Свиленград” със 160 км/ч

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Тест на ж.п. линия „Пловдив-Свиленград” със 160 км/ч

mail16:50 | 22.12.2011прегледи 1084 коментарикоментари 1


Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски връчи днес акт 15 за жп отсечките Крумово – Първомай и Първомай – Димитровград на министър-председателя Бойко Борисов. Двамата участваха в тестовете по жп линията Пловдив – Свиленград, които имат за цел да изпробват трасето и контактната мрежа при скорости от 160 км/ч. Официалните лица, сред които бяха и министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова и министърът по управление на средствата от ЕС Томислав Дончев, пътуваха с високоскоростна мотриса от гара Крумово до гара Първомай.

По време на тестовете бе развита скорост от 165 км/ч, а отсечката от 37 километра бе взета за 20 минути. Преди модернизацията на жп линията това разстояние се е изминавало средно за час. „След 2013 г. България може да кандидатства за 300 млн. евро финансиране от Европейския съюз, което възлиза на над 100 нови влака, които да се движат по модернизираните отсечки”, каза министър Ивайло Московски. Той допълни, че през 2014 година цялата линия от Пловдив до турска/ гръцка граница ще бъде обновена и разстоянието ще се взима за около 1 час и 15 минути.

Проектът “Електрификация и реконструкция на железопътната линия Пловдив – Свиленград – турска/гръцка граници” е най-големия инфраструктурен проект на Национална компания „Железопътна инфраструктура”. Наричан е преходен с мостово финансиране – от програма ИСПА към Оперативна програма „Транспорт”. Проектът предвижда реконструкция на една от най-старите жп линии в България, като скоростта ще бъде завишена на 160 км/ч за пътнически влакове и 120 км/ч за товарни влакове. Контактната мрежа и сигнализацията ще позволяват линията да се използва и от влакове с накланящи се кошове, които могат да е движат до 200 км/ч.

Към днешна дата е завършена на 99% работата по първа фаза (Крумово-Първомай), която се изпълнява от гръцката компания "Терна", и на 95% по втора фаза (Първомай – Димитровград), която се строи от италианската "Асталди". Остатъкът от трасето от Димитровград до Свиленград ще бъде финансирано по Оперативна програма „Транспорт” като вече е стартирала тръжната процедура за избор на изпълнител. Очаква се до лятото на 2012 да бъде завършена и отсечката Свиленград-турска граница.
Днес премиерът и министри тестват новата жп отсечка от гара Крумово до Първомай при скорост от 160 км/ч.

 

 



 


Тагове: жп линия, тест
 
Коментари
 
Николай Георгиев - София - 24-12-2011 г. 11:40:05

Оказва се,че в България има подвижен ж.п.състав за скоростни пътнически влакове "Интерсити",каквито има в железниците на ЕС.Става въпрос за доставените при прословутата Тройна коалиция 8/или 10/вагона тип"Интерсити"от ДБ/немските железници/,като вагоните са втора употреба.Скоростта им е до 200 км/ч.Локомотивът тествал линията м/у Крумово и Първомай с скорост над 160км/ч. не е докаран от Румъния,както се писа,а е собсвеност на частната БЖК.Машината е английска/доставка също втора употреба/.В Англия машините от тази серия са теглели влаковете"Интерсити".БЖК обаче е товарен жп превозвач,а не пътнически.Не знам доколко е реалистично окомплектоването на 2 скоростни влакови композиции/естествено втора употреба/от гореспоменатите вагони и теглени от 2 английски скоростни локомотива,наети от БЖК,които да пътуват от идната 2012г.София-Димитровград с скорост 160 км/ч.м/у Пловдив и Димитровград.Дали това няма да се окаже "Мисията невъзможна"?

 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg