АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Титан Златна Панега построи фотоволтаичен парк
ТИТАН Златна Панега, дъщерното дружество на Групата ТИТАН, един от лидерите в производството на цимент и строителни материали в България, направи значителна инвестиция в чиста енергия, като изгради свой фотоволтаичен парк. Това е първата собствена соларна инсталация за циментов завод в България.
Капацитетът на съоръжeнието е 5 MWp, очаква се да произвежда 6,9 GWh годишно, а капиталовите разходи са близо 4 млн. евро. Соларният парк ще осигурява електроенергия за циментовия завод и ще покрива до 15% от нуждите му. Експлоатацията ще помогне на компанията да намали непреките си емисии на CO2 с около 3000 тона годишно.
Това показват данните от десетия Интегриран годишен доклад на ТИТАН Златна Панега. Той обхваща периода от 1 януари до 31 декември 2023 г. и е знак за ангажимента на компанията към заинтересованите страни.
В съответствие с целта за нулеви нетни емисии на Групата ТИТАН, ТИТАН Златна Панега се ангажира да предлага бетон с нулеви въглеродни емисии до 2050 г. и да въведе мерки за задържане на глобалното затопляне до 1,5°C в сравнение с прединдустриалните нива.
Дългосрочна цел е намаляване на потреблението на енергия с 58,1% спрямо нивата през 2020 г. и намаляване на преките нетни специфични емисии на CO2 до 500 kg CO2/t циментов продукт. Целите за намаляване на емисиите на парникови газове за 2030 г. са валидирани от Инициативата за научно базирани цели (SBTi).
Усилията за декарбонизация на процесите и продуктите доведоха и до намаляване на директните нетни емисии на СО2 за 2023 г. с 3% на годишна база – от 603 на 583 кг/тон цимент. Успоредно, делът на алтернативните горива в горивния микс достигна 48,2%, което е 4% увеличение спрямо предходната година.
През 2023 г. компанията намали разхода на електроенергия за тон цимент със 7%. Успоредно с инвестициите в оборудване и нови технологии, компанията разработи 2 нови марки цимент с до 35% по-нисък въглероден отпечатък в сравнение със стандартния Портланд цимент.
Днес зеленият цимент съставлява 18% от продуктовия микс, а продуктите с умерен въглерод формират 45% от продуктите на компанията.
„Миналата година постигнахме важни етапи в нашия път към по-зелено бъдеще. Отделихме 5,9 милиона евро за екологични инициативи, като над 4,9 милиона евро са в съответствие с таксономията на ЕС.“, посочи изпълнителният директор Адамантиос Францис.
Tweet |
|