EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

ТОЛ-система от 2018 г.

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

ТОЛ-система от 2018 г.

mail14:10 | 19.02.2015прегледи 949 коментарикоментари 0


Реално от 2018 г. може да се прилага ТОЛ-системата по
националните пътища, започвайки от тежкотоварните автомобили.
След 2020 г. можем да говорим и за леките коли. Това коментира
пред журналисти министърът на регионалното развитие и
благоустройството Лиляна Павлова.
Тя направи коментара си след участие в церемония по първа
копка на участък от Северната скоростна тангента на София.
Максимална част от обекта трябва да бъде съществено завършена
до декември, каза министърът и напомни, че проектът е бил
замразен година и половина. Той е на стойност 180 млн. лева и
се финансира по оперативната програма "Регионално развитие". По
трасето с дължина 17 километра ще има 18 съоръжения - пътни
връзки и пътни възли. Стойността на отчужденията по проекта е
около 20 млн. лева, като голяма част от тях ще се финансират по
програмата. Паралелно със строителите ще работят и
археолозите, каза министърът. Столичният кмет Йорданка
Фандъкова, която също присъства на церемонията, посочи че с
изграждането на обекта ще се съкрати с осем километра
придвижването по Северната дъга и ще се спестят вредни емисии.
По отношение на ТОЛ-системата министърът напомни пред
журналисти, че до края на 2015 година Световната банка трябва да
разработи финансов анализ, бизнесмодел и анализ на трафика.
След това правителството ще вземе решение кой от предложените
модели ще приеме. Сред тях са частично въвеждане на
ТОЛ-системата само за тежкотоварния трафик, а леките коли да
останат на винетки, да се даде възможност за пътищата, които
предстои да се строят чрез публично-частно партньорство, да се
въведе друг вид ТОЛ-такса за изградените участъци. Ако през 2017
г. се вземе решение и се намери инвеститор, който да изгради
одобрената система, тогава тя ще може да започне да се внедрява,
допълни министърът.
Във връзка с въпроса дали преходът от винетки към
ТОЛ-такси да бъде плавен, министърът уточни, че става дума за
това в първите години за леките коли да се запазят винетките,
но те да станат електронни, а тежкотоварните коли с тегло над
3,5 тона да плащат за преминаване на съответните километри по
националната пътна мрежа. Трябва да бъде подготвено и
предложение за това как да се премине към цялостното въвеждане
на GPS-базирана ТОЛ-система.
Министърът уточни, че при строителство на тунел или на
магистрала в определен участък, възложени на инвеститор, който
да ги изгради и след това да получава такса от тях, тогава
ТОЛ-таксата ще се плаща за съответното разстояние на определена
стойност. В този случай в цената на таксата ще влиза сумата,
която инвеститорът е вложил на принципа на публично-частното
партньорство - цената за строителство, за управление и други, и
тогава таксата за автомобили може да достигне и до десет
стотинки за километър, каза министърът. Когато се въведе
ТОЛ-таксата за цялата национална пътна мрежа - за магистрали и
първокласни пътища, тогава цената ще е много по-ниска и от десет
стотинки за автомобилите. Това е така, защото принципът е
тежкотоварните автомобили, които най-много увреждат пътната
настилка, да плащат повече за преминаване по тези пътища, а
леките коли могат да запазят така наречената електронна винетка
и да продължат да плащат по-ниската цена само на принципа за
времеви период, обясни Павлова.
 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg