EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Топ 3 на инфраструктурата в България за 2011

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Топ 3 на инфраструктурата в България за 2011

mail18:00 | 28.12.2010прегледи 3622 коментарикоментари 0


Мира Лазарова
През следващата година в България ще бъде открита първата цяла магистрала – „Люлин”. В ловешкото село Баховица ще бъде заработи българо-китайският завод за производство на китайски коли. В края на 2011 година предстои откриването на Дунав мост II.
За съжаление на българската икономика и държава й бяха нужни 50 години, за да построи втори мост на Дунав, повече от 40 години, за да привлече отново инвеститор в областта на автомобилостроенето след Франция /1966-1970/, СССР /1966-1990/ и Италия /1966-1971/.
Пак на българската икономика и държава й бяха нужни 35 години, за да има изградена цяла магистрала.

Заводът на Great Wall и Litex Motors в Ловеч

В село Баховица край Ловеч в средата на 2011 година ще влезе в експлоатация завод да производство на китайски коли. Автомобилите ще бъдат изнасяни в ЕС.
Както е известно компанията Litex Motors на Гриша Ганчев и Great Wall Motor Company, един от най-големите производители на джипове в Китай, създадоха съвместно дружество. От първоначалните 97 милиона евро за стартиране на проекта Great Wall Motors осигурява около 10%, а българският холдинг 90 %. Заводът в Баховица ще открие 1220 работни места и ще произвежда годишно 50 000 седани, пикапи и джипове. На по-късен етап се предвижда инвестицията да стигне 300 млн. евро. В Ловеч ще изработват високопроходимият джип Hover 5 и пикап Wingle, които ще струват около 12 хил. евро, и масов автомобил "Florid " на цена между 6240 и 8000 евро. През пролетта-лятото на 2011 година ще бъдат готови първите коли, произведени в България. Първият модел, който ще слезе от поточната линия ще бъде миниванът Coolbear. С четирите модела Great Wall планира да започне инвазията си на европейския пазар.
Новият завод не е прецедент за Ловеч. В машиностроителния завод „Балкан“ са сглобявани самолети автомобили - „Москвич“ (1966-1990), „Пирин-Фиат“ (1966-1971) и ван ГАЗ
Освен това в средата на 60-те години България подписва договор с Renault за производството на модели на компанията, като през 1966 на Пловдивския панаир са изложени 10 леки автомобили Renault 8, които са сглобени във Военния завод в Казанлък. Колите носят име “Bulgarrenault”. През 1967 г. монтажната линия се премества в Пловдив. Фабриката функционира до 1970 г. и през това време са изработени 4000 автомобила Булгаррено 8 и 10, на цена от 1500 долара на автомобил. На българския пазар те струват 5500 лева.

Дунав мост II - 56 години след Дунав мост

Повече от половин век след откриване на Дунав мост, в края на 2011 година се очаква да бъде пуснат в експлоатация Дунав мост II.Основната част от строителството ще бъде завършена в края на 2011 година, като може да се допуснат само довършителни работи в началото на 2012 година. Финансово и физическо изпълнението на Дунав мост II е над 60%. Израждането на инфраструктурата към моста изостава, като тя е изпълнена около 50%. Първоначалният пусков срок предвиден за 31 октомври 2010 г. е преместен за април 2011 г. след което за края на 2011 г.
Мостът Видин-Калафат ще свърже Видин в България и Калафат в Румъния. Той е част от паневропейски транспортен коридор 4 и има ключово значение за цялата Югоизточна транспортна ос на Европа. Проведеният в края на 2006 година търг за главен изпълнител на проектирането и строителството на моста е спечелен от испанската компания FCC Construcción S.A., като договорът за изпълнение е подписан на 30 януари 2007. Срокът за изпълнение бе 38 месеца, а предвидената обща стойност на инвестицията бе 236 млн.евро.
Общата дължина на моста е 1971 м. Съоръжението - вантова стоманобетонна конструкция, има четири пътни ленти и една железопътна линия. Прилежащата пътна и жп инфраструктура включва нова товарна жп гара и 7 км жп линия; реконструкция на съществуващата пътническа гара и строителството на четири пътни възела на две нива.
Участък от 600 метра от новия пътен възел при входа на Видин работи вече от две седмици, съобщи компанията-изпълнител испанската FCC. Той е част от новата инфраструктура на Дунав мост Видин-Калафат. Довършителни работи се извършват за изграждане на връзки по второстепенните направления, тротоарни блокове, парапети и еластични огради. Довършват се и жп надлезите при Кула и Брегово, пътен надлез-Брегово, както и подходите към тях.

Първият Дунав мост
Дунав мост, наричан още Мост на дружбата, е стоманен фермов мост над река Дунав между градовете Русе и Гюргево (на речен километър 488,70). Дължината му е 2,80 км и минава на височина от 30 метра над водата. Изграден е на две нива — за влакове и автомобили. Средната част (с дължина 85 м) може да се повдига и да пропуска големи кораби. До момента това е единственият мост над река Дунав по границата между България и Румъния на разстояние от около 500 км. Открит е официално за експлоатация на 20 юни 1954 г., като за времето си е най-големият комбиниран мост (с жп линия и за автомобилен трафик) в Европа. Строен е 2.5 години от България и Румъния в сътрудничество с тогавашния СССР.

АМ „Люлин”-първата цяла магистрала в България

„Тракия“ и „Хемус” са магистралите, чието строителство започва съответно през 1975 и 1971 година, но както е известно те не са построени изцяло. АМ „Люлин” обаче има всички шансове да се превърне в първата българска ЦЯЛА магистрала, която ще бъде открита през пролетта на 2011 година.
Магистралата свързва Околовръстния път на София с пътен възел Даскалово при Перник, там е връзката с бъдещата магистрала "Струма". Дължината на „Люлин" е около 19.5 км.
Първоначалната стойност на проекта е 148,5 млн. евро, като от тях 111,4 млн. евро са безвъзмездна помощ по програма ИСПА. През 2010 година съоръжението погълна още допълнителни 80 млн.евро. Високата цена на пътя се обяснява с преминаването му през пресечен терен, което изисква множество мостове и тунели, както и с покриването на определени еко- и шумоизолационни изисквания. Магистралата е част от път Е79 и Общоевропейските транспортни коридори номер IV и VIII. Проектът обхваща три тунела с обща дължина 1260 метра, 26 моста и виадукти с обща дължина 6 километра, 3 пътни възела и укрепителни стени с дължина над 2 километра и половина. Проектната скорост за движение по магистралата е 100 – 110 километра в час.
Изграждането на „Люлин” започва на 31 януари 2007 г. и според предварителния план трябваше да продължи 3 години. Към юли 2008 година бяха изпълнени 303 хил. куб.м изкопи, 152 хил. куб.м насипи, 10 хил. куб.м бетонови работи, 2023 изливни пилота и са използвани 1100 тона стомана. Срокът за откриването на магистралата беше 30 септември 2010 г.
На 17 декември 2010 тестово бe пуснато за движение долното ниво на кръговото съоръжение на ПВ Даскалово с цел облекчаване на трафика между Перник, София и АМ Струма. От кръговото движение са отворени две ленти в посока към Владая, 2 ленти в посока към Перник, както и връзката с магистрала Струма.


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 2046