АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Трайков: €80 млн. в туризма
"През последната година са инвестирани 80 млн. евро в културни забележителности, свързани с туризма в България. Това ще даде възможност и на хотелиерите да предлагат по-качествен туристически продукт". Това каза министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков, съобщи МИЕТ след срещата на министъра с 11 британски журналисти. Представителите на медиите разговаряха с министър Трайков по време на обиколката им из археологическите находки в криптата на базиликата "Св. София". Срещата отбеляза края на петдневен тур по покана на МИЕТ в едни от най-добрите ни зимни и спа курорти – Боровец, Банско и Сандански.
"Фокусът на нашата политика в туризма е да превърнем страната си в целогодишна дестинация, която предлага уникални културно-исторически находки, качествени уелнес и СПА услуги заради голямото си богатство от минерални води, практикуване на голф като новооткрита дестинация, за което получихме и световна награда, и др. Целият този потенциал трябва да се интегрира и да привлича инвестиции", подчерта Трайков.
Устойчивото развитие на сектора бе в центъра на разговора между министър Трайков и британските журналисти. "Преди 15 години Банско бе малко сгушено градче без кабинков лифт и аз много го харесвах така, но се стигаше трудно. Днес строителството на магистралата до Гърция ще улесни достъпа на туристите до него", даде пример той. По думите на министър Трайков подобряването на инфраструктурата е важно за развитието на курортите, но то трябва да се прави с внимание към природата.
Къде се намира страната ни спрямо основните конкурентни пазари бе друг акцент от разговора с представителите на британските медии. "По критериите инфраструктура и качество на пистите Австрия се оценява по-добре от България, но по другите показатели – настаняване, храни и напитки, забавления и контакт с местните хора, България е на по-добри позиции", каза министър Трайков.
Визитата на представителите на британските медии в България е третият журналистически тур от проекта за рекламна кампания на пазар Великобритания, финансиран по ОП "Регионално развитие".
Tweet |
|