EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Трайчо Трайков: България не е утвърдена световна марка

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Трайчо Трайков: България не е утвърдена световна марка

mail13:00 | 12.04.2010прегледи 916 коментарикоментари 0


Инвестициите и насърчаването им са инструментът, който може да бъде реалният локомотив за работата по антикризисните мерки. Това каза министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков по време на форума „България: привлекателна дестинация за инвестиции”, съобщи агенция Фокус.Министърът посочи, че ефективността от дейността на Агенцията по инвестиции на България се повишава. „Това, което със сигурност ще направим е, както усилването на експертния й капацитет, така и повишаването на ролята и правомощията за вземане на решения.
По думите на министър Трайков Агенцията ще бъде натоварена и с управлението на един голям проект за 25 млн. лв. по ОП „Конкурентоспособност”.
Реализацията по проекта ще стартира до няколко седмици, а изпълнението ще продължи 36 месеца. В рамките на проекта ще бъдат застъпени четири основни компоненти – анализ, медия и маркетинг и ИТ съпорт, обясни министър Трайков.
Целта по проекта е България да създаде благоприятни условия за инвестиции.
Според Трайков в момента все още България не е търговска марка, позната в света и не е първата дестинация, която идва на ум за инвестиции в Европа.
„България не случайно в добрите години на високия растеж постигна такива темпове, надвишаващи тези в ЕС и региона. Заради кризата България продължава да стои по същия начин. Наистина изследвания показват, че България има привлекателни условия, но не са свързани непременно с този убедителен сигнал „Елате и се установете тук”, каза министърът.
Инвеститорите понякога научават с известно учудване факти за България, има го ефектът „как може да не сме знаели за това”, допълни той.
Правителството показва реални резултати в неща, които са били наша ахилесова пета, смята Трайков – например мерките по отношение на борбата с организираната престъпност и подобряване на дейността на правораздавателната система.
Като много „привлекателна инвестиционна дестинация” определи България посланикът на САЩ у нас Джеймс Уорлик по време на форума. Той обаче подчерта, че страната ни се нуждае от много силен НПК, за да може ясно да демонстрира, че никой не стои над закона, че престъпленията ще бъдат преследвани, а виновните – наказани. Според американския посланик България се нуждае и от стимули за бизнеса и образованието, обучението и инфраструктурата.
Върховенството на закона е най-важният елемент, който би убедил чуждестранните инвеститори, каза дипломатът.
Това ще бъде послание за това, че няма неприкосновени хора и виновните ще бъдат наказани, допълни още той.
Вторият елемент са стимулите за инвестиции. Не става дума само за финансови стимули, а за възможността за генериране на печалби. „Трябва да покажете и да убедите света, че тук могат да печелят пари – не само чуждестранни но и местните компании”, каза Уорлик.
Третият въпрос е свързан с възможността да подобряването на бизнеса – например намаляване на бюрокрацията. Образуванието, обучението и инфраструктурата са много важни за инвестициите в България.

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 2089