АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Транспортни войни по парижките улици
Обединеният синдикат на парижките таксиметрови шофьори настоя френското правителство да въведе минимално време от 15 минути между поръчката за такси и пристигането на автомобила на адреса, пише в. "Дейли мейл". Искането е предизвикано от въвеждането на новата услуга "туристически автомобили с шофьори" - VTC, чиито коли стигат до клиента на практика веднага, използвайки приложения за смартфон. "Традиционните" таксита твърдят, че компаниите, работещи с новата система, нарушават правилата. Те подчертават също така, че за да се влезе в туристическата услуга, трябва да се платят само 100 евро на кола, докато лицензът за такси струва 240 000 евро. Таксиметровите шофьори освен това могат да работят само в определен район, а "туристически автомобили" имат право да вземат клиенти от всякъде. Представители на компанията Ве Те Се пък отбелязват, че такситата се опитват да отстранят конкуренцията на пазара. Според тях новите компании предоставят по-добра услуга - шофьорите им са приятно облечени, отварят вратите пред клиентите и не усилват музиката до край. Колите VTC обаче имат някои ограничения спрямо обикновените таксита. Те, например, не могат да бъдат спрени на улицата. Парижките таксиметрови шофьори са известни с умението си да получават от властите исканото. През 1958 година двудневна стачка принуди президента Шарл де Гол да направи отстъпки. Пред таксиметровите шофьори отстъпи и Никола Саркози през 2008 година след тридневна стачка. Същевременно действията им водят до стагнация на пазара. Броят на такситата в Париж почти не се е променил от 50-те години и е около 18 000 автомобила. През същия период такситата в Лондон са се увеличи над два пъти. Много местни жители и гости на града са недоволни от работата на такситата във френската столица - шофьорите често отказват да работят при дъжд и лошо време и са груби с клиентите, отбелязва "Дейли мейл", цитиран от Лента.ру.
Tweet |
|