EUR 1.9558
USD 1.8287
CHF 2.0878
GBP 2.3501
CNY 2.5473
you tube
mobile version

Треска за ... фрешове!

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Треска за ... фрешове!

mail17:40 | 22.08.2016прегледи 924 коментарикоментари 0


Почитателите на прясната храна наричат фрешовете от цитрусови плодове „бомба с витамини“ или „течна храна“, а според експерти по здравословно хранене очакването, че прясно изцедените сокове носят здравословен ефект е по-силно от реалната полза. Така или иначе фрешовете обаче станаха част от живота на работещите хора и пазарът за тези сокове се разрасна повече от всякога.

Според експерти по здравословно хранене времето от изстискването на сока до консумацията трябва да бъде максимално съкратено. Затова истински фреш не може да се намери в магазините, които предлагат предварително приготвени фрешове. Въпреки това хората предпочитат тези сокове пред натуралните и хладилни витрини, които преди са били зареждани с безалкохолни напитки на световно известни марки, а сега се пълнят с фрешове. Фрешовете от цитрусови плодове и от зелени плодове и зеленчуци са най-търсени, казва Юлиян Митов, собственик на верига фреш барове в София, които предлагат около 17 вида прясно изцедени сокове.

И вносни, и български плодове

Компанията на Юлиян върви добре и досега е продала два свои франчайза за фрешове на други фирми. Фирмата-майка работи с вносни продукти и сезонни български плодове. От български производители зареждат основно ябълка и морков, както и целина, цвекло, праскови, пъпеш. „На никого не сме отказали, ако дойде при нас с хубава продукция. Можем да отидем и на място да го вземем.“, казва Юлиян Митов. Според младия предприемач потреблението на фрешове и в бъдеще ще върви все нагоре.

Дистрибутор на машини за фрешове, произведени в Испания сподели, че продажбите в цялата страна се увеличават всяка година. От началото на годината фирмата е продала 50 машини повече в сравнение със същия период на миналата година. Продажбите са по-силни в летните месеци, когато и търсенето на сокове е по-голямо. Клиентите искат да имат машини за производство на сокове както от цитрусови плодове с меки кори, така и от твърди плодове и зеленчуци. Инвестицията в двете е около 3 хил.лв. без ДДС, но се изплаща бързо.

Най-търсени са малките разфасовки

Най-търсени при соковете са малките разфасовки – между 300 мл и 500 мл, въпреки че при тях има най-голямо оскъпяване. Рядко се търсят смесени сокове от няколко вида плода. С най-висок рандеман са портокалите и ябълките.

Прясно изцеденият плод или зеленчук не във всички случаи носи здравословен ефект за човешкия организъм. В търговската мрежа масово се използват два начина за приготвяне на фрешове: чрез изцеждане и филтрация. Вторият вариант е смятан от експертите за нездравословен, тъй като при отделяне на месестата част на плода от сока се отстранява целулозата, която има важна функция на бариера и ако тя се премахне, глюкозата и фруктозата попадат бързо в кръвта. При това тялото реагира със силно отделяне на инсулин от панкреаса, нивото на кръвна захар се повишава и тялото складира мазнини. Затова най-добре е плодовете да се консумират така, както се срещат в природата.

Половин килограм плодове – една чаша енергия

 От половин килограм ябълки или круши ще получите 350 мл сок. Ягодите пък ще ви дадат 400 мл ароматна напитка, кайсиите – 200 мл, а прасковите – 300 мл. От зеленчуците повече сок дават морковите и краставиците. При тях от 500 г се получават 350 мл течност. Половинка цвекло или домати дава 250 мл свежа напитка. Хората, които искат да ускорят обмена на веществата си, може да опитат със сок, който се приготвя от една ябълка, една малка салатка и по една шепа листа от магданоз и мента. В машината първо се слагат листните зеленчуци и чак на края ябълката./Агрозона


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1608