АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Треска за матури
Тази година на матурата по български език и литература ще има повече въпроси със свободен отговор, както и нов вид задачи, съобщи в интервю за БНР заместник-министърът на образованието Милена Дамянова. Зрелостниците ще имат два текста, върху които ще имат различни задачи за разбиране на тези текстове, обясни Дамянова. И даде за пример въпрос: „Какво е общото или за какво се говори в двата текста”. Не мисля, че това е трудно, но е по-различно от миналата година, коментира зам.-министърът. По отношение на националното външно оценяване на седмокласниците има промяна в изпита по математика, каза още Дамянова. Промяната касае, от една страна, темите, защото от учебно-изпитната програма отпаднаха темите за квадрат, трапец и равнобедрен трапец. Първият модул за Национално външно оценяване вече има не 25 задачи, защото тази година имаме повече задачи със свободен отговор от отворен тип - 4 на брой, които изискват повече време за решаване, което доведе и до намаляване на броя им. Във втория модул, който е вече за самото кандидатстване, отново има намаляване броя на задачите от 5 на 4, като 2 от задачите вече ще бъдат по формата на ПИЗА, посочи Милена Дамянова.
Графикът и правилата за провеждането на държавните зрелостни изпити и националното външно оценяване на учениците в 7-ми клас е публикуван на сайта на Министерството на образованието, младежта и науката.
Същевременно, днес министър Сергей Игнатов представи проект BG051PO001-3.1.06 „Подобряване на качеството на образованието в средищните училища чрез въвеждане на целодневна организация на учебния процес“. Проектът е на обща стойност 180 000 000 лева и се реализира по ОП „Развитие на човешките ресурси“ на Европейския социален фонд. Проектът е с национален обхват и с продължителност 35 месеца. Сред основните дейности са заложени мерки за осигуряване финансиране и провеждане на целодневна организация на учебния процес за учениците от I до VIII клас от средищните училища в страната, обучение на учители и служители в средищните училища за прилагане на модела „Целодневна организация на учебния процес“.
Tweet |
|